Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

bättre att anställa än att ha en kompanjon ?

Inlägg 1 av 4

2006-01-11, kl 11:46

username

Susanne
Rådlund

Inlägg: 15

bättre att anställa än att ha en kompanjon ?

vi är 2 kompisar som har funderingar på att öppna en affär med försäljning av barn och ungdomskläder i en liten stad.nu säger många till mig att jag borde öppna själv och anställa nån vid behov eftersom det nog blir svårt att betala ut 2 heltidslöner från början. nån med erfarenhet om detta? bättre att anställa eller vara 2 som startar tillsammans?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-01-12, kl 01:49

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Fortsätt och var kompisar och starta själv. Det är som du säger tufft med 2 löner och lättare att bli osams.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-01-12, kl 15:05

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Det kommer att bli svårt nog att kunna betala ut EN heltidslön. Men allt beror ju på. Risken halveras ju om du har med kompanjonen. Så även ev vinst. Att ha anställda innebär också en ganska stor risk, men du kanske kan hitta någon som kan arbeta vid behov, någon nybliven pensionär tex. Fast anställ inte, provanställ istället 6 månader.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-01-17, kl 20:11

username

Susanne
Rådlund

Inlägg: 15

tack för svaren -tänkvärt.suss

Inläggets betyg
Svara Svara med citat