Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Göra affärer hur?

Inlägg 1 av 5

2006-01-16, kl 10:54

username

Medlem
#8116

Inlägg: 15

Göra affärer hur?

Bytt forum skrev nog i fel
Sitter här som helt oerfaren med enligt mig säljande produkter en möjlig patenterbar Det är en blandad kompott med allt från barnprodukter, säkerhet till belysning
Mitt dilemma är att jag vill så mycket men kan så lite
Vill ha information om andra vägar att gå än genom tex almi utan kapital?
Ni som gjort affärer med företag direkt hur fungerar det vad ska man tänka på ? Hur pass färdig produkt vill de ha generellt
Hur mycket kan man få betalt för en produktide? Svår fråga jag vet men är så nyfiken på om det är en riktigt lönande sätt Vad har ni fått? Mkt tacksam för svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-01-21, kl 18:20

username

Dennis
Eriksson

Inlägg: 6

Hej,
Om jag förstår dig rätt så har du egna produkter som du vill ha patent på och sedan sälja vidare till försäljningsföretag alt. tillverkningsindustri?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-01-22, kl 18:36

username

Medlem
#8116

Inlägg: 15

Ja det stämmer
Har produktidéer en del lämpade för patent andra inte
Har du någon intressant information?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-01-25, kl 01:30

username

Göran
Axelsson

Inlägg: 51

Den första fråga du måste ställa dig när du har en idé är om det finns en marknad för den. Det måste finnas ett behov. Du kan inte skapa ett behov för dina idéer.

Söker du en s.k. riskkapitalit eller investerare är det bland det första de kommer att fråga dig, om det finns en marknad för produkten.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-01-26, kl 18:35

username

Mattias
Gustafsson

Inlägg: 2

Jag kan bland annat tipsa om boken "Affärsutveckling" av Tomas Kubr, Daniel Ilar ..utgiven av McKinsey & Company. Där står det mkt som är bra att veta om planeringen!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat