Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Eldsjälar

Inlägg 1 av 9

2004-03-15, kl 15:19

tim

tim

Inlägg: 21

Eldsjälar

Hej,

Det finns så många med otroligt bra idéer. Varför inte annordna ngn form av mötesplats, där man ev. träffas över en kopp kaffe på ett fik och spånar tillsammans. Kanske finner man ngn kompanjon/er. Om inte annat kanske man får ett bättre självförtroende, att våga ta det första steget. Jag personligen tycker det skulle vara roligt att få träffa andra eldsjälar där ute, vad tycker ni?

/Tim

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2004-03-17, kl 07:49

username

Eva
Sjölin

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej,

Det finns så många med otroligt bra idéer. Varför inte annordna ngn form av mötesplats, där man ev. träffas över en kopp kaffe på ett fik och spånar tillsammans. Kanske finner man ngn kompanjon/er. Om inte annat kanske man får ett bättre självförtroende, att våga ta det första steget. Jag personligen tycker det skulle vara roligt att få träffa andra eldsjälar där ute, vad tycker ni?

/Tim

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2004-03-17, kl 07:59

username

Eva
Sjölin

Inlägg: 9

Jag tycker du har en bra ide!
Först måste man veta hur många som är intresserade
och sen hitta en plats att vara på .
Kanske en plats i varje stad !
Och hur når man ut till alla eldsjälar ??
Detta forum ett alternativ men det behövs nog mer...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2004-03-18, kl 21:57

tim

tim

Inlägg: 21

Tack,

Det skulle vara roligt att kunna annordna ngt i varje stad, träffa eldsjälar runt om i Sverige. Men hur når man ut? Du har redan tagit upp ett, det är ju här inne (forumet), som jag tycker är mkt bra! Ett annat kan ju vara att man söker upp ev. ngt nyföretagar centrum i varje, där man kan föreslå träffar för just eldsjälar, ta en fika och "spåna" idéer.

Jag tror inte att det är ngn omöjligthet. Man måste börja ngnstans, så får man se vart det leder till. Antingen kommer det ingen eller så får man finna ett större fik.

/Tim

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2004-03-19, kl 08:58

username

Eva
Sjölin

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av:

Tack,

Det skulle vara roligt att kunna annordna ngt i varje stad, träffa eldsjälar runt om i Sverige. Men hur når man ut? Du har redan tagit upp ett, det är ju här inne (forumet), som jag tycker är mkt bra! Ett annat kan ju vara att man söker upp ev. ngt nyföretagar centrum i varje, där man kan föreslå träffar för just eldsjälar, ta en fika och "spåna" idéer.

Jag tror inte att det är ngn omöjligthet. Man måste börja ngnstans, så får man se vart det leder till. Antingen kommer det ingen eller så får man finna ett större fik.

/Tim

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2004-03-19, kl 08:59

username

Eva
Sjölin

Inlägg: 9

Tim,
Vilken stad bor du i?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2004-03-19, kl 11:58

tim

tim

Inlägg: 21

Jag bor i Stockholm, själv då? Kanske kan vi dra igång ngt för alla dessa eldsjälar. Man måste ju börja ngnstans och så får vi se hur många som ev. dyker upp. Hör av dig. Min email är:

[email protected]

Mvh/Tim

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2004-03-23, kl 15:25

username

Tony
Wanderoy

Inlägg: 7

Eldsjälar!
Titta på www.shortcut.nu för fler likasinnade. De arrangerar mingel, klubbträffar samt nätverkande. Man kan bli gratis medlem eller betalande medlem(lite mer förmåner). Men de har allt det ni efterfrågar!

Mvh Tony W
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2004-08-10, kl 11:06

username

Totte
Pärlefalk

Inlägg: 7

Tim verkligen en bra ide. Men varför kan inte ditt första steg bli att dra igång en sån här rörelse du pratar om? Jag tror att det är många som är intresserade. Det är nog det jag saknar mest, någon likasinnad att utbyta ideer med, alla tänker inte likadant. De flesta har ett tunnelseende som blockerar alla innovativa tankar. Skulle va härligt om någon (du?) arrangerade en plats för sk. Eldsjälar!

Mvh Me.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat