Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Liten motorcykel affär, import

Inlägg 1 av 5

2004-03-23, kl 18:42

username

Thomas
Lomvall

Inlägg: 7

Liten motorcykel affär, import

Hej!
jag funderar på att starta ett mc import företag, ett ställe där man som kund kan beställa vilken sorts hoj man vill ha, märke färg osv, jag beställer hem den (obs endast HELT NYA hojar) sätter ihop dem (inget avancerat) registrerar dem/ bes och till sist lämnar dem till sina nya ägare.

Det jag funderar på är, hur fungerar garantierna på privatimporterade nya motorcyklar?
Finns det garanti från generalagenten eller det bli mig de hänger om det händer något?

Maila gärna svar [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-04-05, kl 22:28

username

Thomas
Wester

Inlägg: 3

i de flesta fall leverantören..men kolla upp det innan.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-12-16, kl 19:06

lecerof

lecerof

Inlägg: 18

Har en liten ide som komplement till din mc butik. Vad är det då??? Importera billiga eldrivna cyklar scotrar eller varför inte motorcyklar. Har man bara ett antal olika modeller att visa upp så tror jag att affärsiden är bra. Problemet är att det blir dyrt att importera motorcyklar så att säga styckevis. Men det eldrivna cyklarna kostar ju bara en bråkdel av en MC så på det viset kanske det skulle kunna gå. Jag har tel 0221-17612

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2004-12-24, kl 02:50

username

John
Forsberg

Inlägg: 5

Hej! Jag var själv inne på den idén förut, men mest av intresse för att först ta hem en egen MC. Jag fick iaf 2 års garanti på en suzuki som var importerad från samma europa lager som dem andra svenska återförsäljarna. Medans dem svenska åf gav 5 års garanti. Se vet jag inte direkt vad garantierna täcker, men den 2 åriga är väl vanlig "fabriksgaranti" som jag tror det är lag på, ej säker. ollegrind har nog rätt i det han skrev med att det blir dyrt att ta hem en och en, du borde försöka sammordna frakten med annat. En idé är att du kollar upp import av tex, slip on, helsystem, kåpglas och undertray osv. alla dessa produkter är otroligt lätta och tar liten plats ur transport synpunkt. Sen så är ju undertray och kåpglas osv gjord av olika typer av plast, finns säkert mindre kännda märken som tillverkar det till riktigt lågt pris. Jag anntar att du åker hoj själv och då vet du säkert att sånna här produkter kostar pengar men går åt som smör ändå!!!! Jag vet ingen som kör med orginal rör och MC styling som undertray och färgade kåpglas ligger rätt i tiden + att dessa produkter är lätt att köra på postorder! Hoppas du hittade något vettigt i texten! Lycka till!!! PS! Jag kanske köper en hoj av dig i framtiden :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2004-12-24, kl 02:52

username

John
Forsberg

Inlägg: 5

Skrev texten lite snabbt så du får ha förståelse för stavfel och missade bokstäver. Men det är ju bara att kolla på tiden när jag skrev inlägget så kanske du förstår mig!
Är det något du undrar över eller vill fråga så är det bara att höra av dig! [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat