Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Försäkring!

Inlägg 1 av 4

2006-01-25, kl 21:18

username

Medlem
#40411

Inlägg: 1

Försäkring!

Hej!
Har startat en enskild VVS firma. Behöver jag någon försäkring som skulle täcka tex. en vatten skada, eller går det på kundens försäkring (tex. hemförsäkringen)?

Om jag behöver det, vart vänder jag mig då för att få en prisvärd försäkring?

MVH, Jocke.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-01-29, kl 22:44

username

Anderz
Ridnert

Inlägg: 13

Hör med ett försäkringsbolag!

Skulle tro att alla större försäkringsbolag har företagsförsäkringar. Tycker tom att min var "billig". Den täcker maskinskada och tredjepart och lite annat. Det viktiga för mig var maskinskada och ansvarsförsäkring av tredjepart.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-02-10, kl 15:30

username

Jonas
Berglund

Inlägg: 1

Hej!

TryggHansa eller If brukar ha prisvärda småföretagarförsäkringar. Har själv jobbat i branchen. kom ihåg att lämna så riktiga uppgifter som möjligt. T.ex din uppskattade årsomsättning. För det beloppet styr ansvarsförsäkringen och gör inte så mycket på premien/år. Ansvar och rotförsäkringen(renovering/om o tillbyggnad) är väl de viktigaste momenten, men man får även med en del fribelopp. Som dina maskiner mm

lycka till

jonas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-05-24, kl 20:08

username

Medlem
#29544

Inlägg: 23

Folksam har startat upp sina företagsförsäkringar igen med satsning på småföretagare....Jag fick kanon villkor och en rimlig premie...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat