Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Hur marknadsföra ny internettjänst?

Inlägg 1 av 5

2006-01-27, kl 19:35

gundepost

gundepost

Inlägg: 13

Hur marknadsföra ny internettjänst?

Hej alla!

Jag håller på och utvecklar en helt ny internettjänst. Det finns absolut ingen motsvarighet på hela nätet vad jag hittat. Idén är riktigt bra och jag har fått detta bekräftat av andra.

Man skulle kunna använda detta till mycket men framförallt är tanken att det skall vara ett komplement till säljesannonser. Jag ser en stor potential i de som säljer via sidor som Ebay, Blocket, Tradera etc. Finns heller inga internationella hinder.

Nu till min fundering. Hur marknadsför jag detta. Vad det handlar om är att jag under kort tid måste få ordentlig volym. Varför? Jo, idén är bra men den går tyvärr inte att skydda mot stöld. Risken för kopior är stor.

Vad jag menar är att om jag lyckas att bygga en tjänst som anses som orginalet kommer jag alltid att ha en fördel. Tänk er alla annonssidor som dyker upp nu för tiden, de har det svårt. Anledningen är att Blocket var bland de första och har blivit störst.

Hur populär tjänsten kan bli är svårt att bedöma. Idén är som sagt riktigt bra och i början går det säkert att ta i princip lika mycket betalt för tjänsten som annonsören betalar för själva annonsen, säg 10-30:-/st.

Den stora potentialen ser jag bland internationella Ebay-säljare.

Risken är stor att annonssajterna sälva kommer att vilja ha detta som extratjänst och snor idén. Har jag vid det tillfället lyckats att bygga rejält med volym är det i alla fall stor chans att antingen kunna sälja bolaget eller licenser för själva tjänsten/programvaran.

Någon som kan ge exempel på sajter som på mycket kort tid byggt upp volym? Någon speciell marknadsföringsstrategi? Någon firma/konsult som verkligen kan sådant här? Kanske finns det något ytterligare forum för marknadsföringsstrategier?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-02-02, kl 16:22

hilde

hilde

Inlägg: 6

Jag kan hjälpa dig med Google Adwords. Läs mera på min hemsida www.cbgnorden.com.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-02-02, kl 16:23

username

Medlem
#40677

Inlägg: 7

Jag har erfarenhet av marknadsföring på nätet. Kan hjälpa dig synas både på och utanför nätet!
Jag har en del idéer, och hjälper dig gärna!

Hör av dig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-02-05, kl 21:12

gundepost

gundepost

Inlägg: 13

Tack för svar. Jag skulle vilja få tips på sidor som på kort tid blivit mycket populära.

Snokas, ge gärna exempel på sidor/tjänster som du marknadsfört. Vad har du för adress till din webbsida?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-03-22, kl 22:52

username

Arman
Teimouri

Inlägg: 5

Vi har precis hjälpt en sajt på nätet, visaren.se, att lansera sin sajt. På två veckor blev sidan störst i Värmland. Hade vi brummat på över hela Sverige med samma kampanj så hade sidan, procentuellt sätt, räknat varit en av Sveriges mest välbesökta platser.
Vi kan gärna hjälpa dig och ge dig en fingervisning om vad det kostar etc.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat