Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Transport från Tyskland?

Inlägg 1 av 6

2006-01-30, kl 18:42

username

Lukas
Niklasson

Inlägg: 4

Transport från Tyskland?

Hej,
Har letat efter information om detta men hittar inget.
Min fråga är om någon vet vad det billigaste alternativet för att hämta 2-4 lastpallar ca en gång per månad?
Har hört med bla posten och andra företag som dhl osv. Alla dessa tar ju extremt höga priser känns det som. Finns det andra alternativ? Något som bör tilläggas är att mitt företag inte måste få hem varorna jätte fort, utan två veckors lång leverans funkar utmärkt.

Jätte tacksam för hjälp!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2006-01-31, kl 19:32

username

Edin
Bilanovic

Inlägg: 5

Kolla med lasbilsförare från Polen och liknande, de brukar stå parkerade i industriområden och vänta på att få diverse transportjobb, de vet säkert och har kontakter med andra som vill helt enkelt köra tomma mellan länder, i Malmö finns det gott om såna lastbilar som väntar.
Hoppas att det går på det viset.
Lycka till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2006-01-31, kl 19:34

username

Edin
Bilanovic

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Kolla med lasbilsförare från Polen och liknande, de brukar stå parkerade i industriområden och vänta på att få diverse transportjobb, de vet säkert och har kontakter med andra som vill helt enkelt INTE köra tomma mellan länder, i Malmö finns det gott om såna lastbilar som väntar.
Hoppas att det går på det viset.
Lycka till.
Rättelse, som vill INTE köra tomma.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2006-02-06, kl 17:25

username

Hendrik
Kloots

Inlägg: 10

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej,
Jag skickar pallar kors of tvärs europa rund. blev lite nyfiken på priser du har fått. Är dom så dyra?
Du kan kontakta mig på e-mail kanske jag kan hjälpa dig med en billigare pris. Rick [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2006-02-07, kl 20:20

username

Tommy
Floberg

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej,
Har letat efter information om detta men hittar inget.
Min fråga är om någon vet vad det billigaste alternativet för att hämta 2-4 lastpallar ca en gång per månad?
Har hört med bla posten och andra företag som dhl osv. Alla dessa tar ju extremt höga priser känns det som. Finns det andra alternativ? Något som bör tilläggas är att mitt företag inte måste få hem varorna jätte fort, utan två veckors lång leverans funkar utmärkt.

Jätte tacksam för hjälp!




Jag har transporterat till höger å vänster i snart sex år och
har haft min firma sen -03....mejla mej om du fortfarande är i behov av transport. Iochmed att jag är helt egen så kan jag hålla väldigt låga priser MVH Tommy

[email protected]
www.flowtransport.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2006-02-07, kl 21:53

username

Hendrik
Kloots

Inlägg: 10

Hej.
svaret är att man ska uttnyttar ledig fraktutryme.
och detta är var jag sysslar mej.
för exempel en svensk bil går till tyskland med en last måste han nån gång tillbaka, och tyväärr är det inte altid jämt i godsflödet och där kommer jag in .
mer info 0736218719
mail [email protected]

mvh. Hendrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat