Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Telefonsäljare?

Inlägg 1 av 2

2006-02-03, kl 10:28

username

Daniel
Svensson

Inlägg: 2

Telefonsäljare?

Jag har precis nappat på ett erbjudande om att spärra min företags telefon för telefonsäljare. Alla som är anslutna på listan begär att ej få samtal. Distrubueras ut till tusentals företag i sverige, enda man betalar för att vara med är en årsavgift. Nån annan som också funderat på möjligheten att slippa telefonsäljare eller har testat liknande tjänst?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-02-05, kl 18:22

username

Viktor
Strömberg

Inlägg: 21

Hmmm.. Jag vet inte men jag tycker detta verkar lite trångsynt.
Ett telefonsamtal kan vara början på otroligt mycket positivt för ett företag. Allt från marknadsföring till ett bra erbjudande. Jag tycker företag ska tänka om och lägga upp en strategi för "telefonförsäljarna"....Vilka är telefonförsäljarna? var går gränsen?

Jag förstår att man vill nixa-sig som privatperson, men som företagare är det telefonförsäljning som gör att många företag går runt... En konsult, en frilansare, en tidning, eller en produkt/tjänst som gör att du effektiviserar din vardag. Jag tycker inte att du ska sitta mån-fre 9-18 och lyssna på härliga erbjudanden, men att stänga av möjligheten till affärer verkar inte riktigt sunt.

Lägg upp en strategi för "Telefonsäljare" ex telefoni, marknadsföring, tjänster, osv...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat