Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Odds-sida?

Inlägg 1 av 4

2006-02-19, kl 20:41

username

Thomas
Bergman

Inlägg: 23

Odds-sida?

Jag har tänkt att starta upp en odds-sida, likt ladbrokes fast med en annnorlunda inriktning där det inte krävs så mycket pengar att komma igång.

Det finns dock ett problem: var hittar jag BRA programmerare som kan fixa det här?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-02-19, kl 23:31

username

Karl
Pers

Inlägg: 5

Problem 2:
det är illegalt att bedriva betting i sveriga, då inte insaten överskrider 7 SEK, vilket jag förmodar att du hade tänkt dig. Du måste därför försöka starta upp din verksamhet utomlands, först och främst få spellicens i något land, helst inom EU, malta är nog lättast i detta fall, denna licens medför en kostnad på ca 4000$/månad, sedan måste du flyga ner till malta varje gång du skall pyssla med din verksamhet. kolla mail, ringa samtal, uppdatera odds, osv osv. har själv tänkt tanken men gett upp:)
lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-02-20, kl 21:47

username

Thomas
Bergman

Inlägg: 23

Tack!
Jag visste att man måste ha företaget registrerat utomlands. Jag hade tänkt mig att köpa ett engelskt AB(kostar inte mycket) och bedriva verksamheten därifrån.

Det där med spellicens visste jag däremot inte. Intressant.
4000$/månad låter vansinnigt mycket. För jag antar att det är USD vi pratar om.

Men jag ska inte ge upp än.
Tack så mycket för infon!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-02-22, kl 10:21

username

Andreas
Nilsson

Inlägg: 15

Behöver du hjälp med framtagande av sidan så kan jag bistå
Maila mig på [email protected] så kan jag skicka referensverk jag gjort för ett företag i england

Inläggets betyg
Svara Svara med citat