Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Marknadsföring av webbdesignföretag?

Inlägg 1 av 4

2006-02-26, kl 10:51

username

Medlem
#40106

Inlägg: 4

Marknadsföring av webbdesignföretag?

Har precis startat ett företag inom webbdesign och skulle behöva marknadsföra mig och mitt företag.
Någon som har bra marknadsföringstips eller vet vart man kan hitta lite tips på effektiv marknadsföring?
Har som många andra nystartade företag inga större summor pengar att lägga på marknadsföringen, så billiga effektiva tips och knep mottages gärna.


// Åsa , Ferm Solutions

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-03-04, kl 12:44

username

Daniel
Weklund

Inlägg: 15

Hmm, besök Blidinegen.com och gå ner till avdelningen för markndsföring. Där är lite tips.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-03-10, kl 15:28

username

Claes
Lund

Inlägg: 10

Jag ber om ursakt for att alla svenska bokstaver ar borta men jag sitter i Brasilien.

Det som folk brukar lagga pa minnet ar udda idéer. ju konstigare desto battre. Bjud pa bullar pa torget eller skapa en tavling dar man kan vinna en skiva signerad av kungens kusins lillebrors klasskamrat. Ge de 10 forsta som anlitar dig gratis webhotell i ett ar. eller ha gratistips pa din sida med vardefull information som du egentligen inte kan salja men som ger ett seriost intryck fran dig och som ger kunden en liten kaka.
Det finns tusen tips i en otroligt bra bok som heter gerillaforetagarne som ges ut av redaktionen. ga in har http://www.redaktionen-se.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-03-12, kl 19:53

username

Medlem
#40106

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag ber om ursakt for att alla svenska bokstaver ar borta men jag sitter i Brasilien.

Det som folk brukar lagga pa minnet ar udda idéer. ju konstigare desto battre. Bjud pa bullar pa torget eller skapa en tavling dar man kan vinna en skiva signerad av kungens kusins lillebrors klasskamrat. Ge de 10 forsta som anlitar dig gratis webhotell i ett ar. eller ha gratistips pa din sida med vardefull information som du egentligen inte kan salja men som ger ett seriost intryck fran dig och som ger kunden en liten kaka.
Det finns tusen tips i en otroligt bra bok som heter gerillaforetagarne som ges ut av redaktionen. ga in har http://www.redaktionen-se.se/



Tack för dina tips, just lite sånt som jag var ute efter.
Ska titta lite närmare på boken som du nämnde.

// Åsa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat