Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Importföretag på gång, behövs vi?

Inlägg 1 av 8

2006-03-16, kl 13:46

JohanFrisk

JohanFrisk

Inlägg: 8

Importföretag på gång, behövs vi?

Hej!

Är jag inne på fel forum ber jag om ursäkt.

Vi är i startgroparna på att starta ett importföretag.
Vi har ett stort kontaktnät med tillverkare i Asien. Vi har möjlighet att importera åt småföretagare och åt stora företag till fördelaktiga inköpspriser.

Vi kan finna det ni söker elektronik, biltillbehör, godis, smycken, lampor, skärp, klockor, möbler m.m. och mycket mer.

Man kommer inte att behöva köpa stora kvantiteter av varje vara, som annars är ganska vanligt, utan man kan köpa 1 i taget om så önskas! För småföretagare är detta en bra möjlighet.

Vi kommer kunna tillverka efter specialbeställningar vid större kvantiteter.

Allt är klart, vi behöver bara ta reda på intresset från olika företag och planerade företag för att se om det är någon idé med att starta.

Låter det intressant? Svara snarast!

Hälsningar
Johan Frisk
[email protected]

Här är exempel på ett par produkter, (Provpriserna i webshoppen är för privatkunder och stämmer ej. Företag kommer ha mycket, mycket, lägre priser av oss).
www.exclusivetradingsweden.com

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2006-03-18, kl 16:47

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Det lönar sig aldrig för någon att importera 1 i taget. Inte ens från Kina.

Detta är felet med många småföretagare. De har hört att allt är så billigt i Kina - och det är det ju oftast oxå - men då gäller det att ha volymer. Annars gör risker, frakt, transaktionskostnader mm att det inte är värt det. Tror man att det lönar sig att köpa små volymer bör man läsa en bok om distribution.

Därmed inte sagt att jag råder att börja köpa stora volymer med en gång. Absolut inte - börja istället med att köpa av en svensk grossist eller återförsäljare för att se om det finns någon marknad för er produkt. Sedan - om det går bra och volymerna ökat - då kan man börja leta alternativ till att hoppa över ett distributionsled.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2006-03-19, kl 16:34

username

David
Lavu

Inlägg: 38

låt säga att man vill tillverka en vara, typ en klocka, mp3, mm

kan ni då komma i kontakt med fabriker som gör detta och då sköta allt som behövs?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2006-03-19, kl 23:07

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 79

hej jag undrar vart man får tag i levrantörerna??
Kontakta mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2006-03-21, kl 13:15

JohanFrisk

JohanFrisk

Inlägg: 8

Det ligger en viss sanning i detta men lönar sig ändå för oss genom våra lösningar på detta problem. Det finns gott om grossister för de som vill köpa stora volymer. Men inte alls lika många för dom som har små företag. Vi är inga noviser när det gäller kontakten och kunskapen om Kina eftersom några av oss bor i Kina och talar flytande kinesiska.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2006-03-21, kl 13:23

JohanFrisk

JohanFrisk

Inlägg: 8

Ja, Vi har mycket kontakter inom det området för specialtillverkning.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2006-03-22, kl 21:46

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Och vilka lösningar är detta? skulle vara intressant att veta hur ni har löst distributionsproblemet. Du skriver att det finns gott om grossister för de som vill köpa stora volymer men få för de som vill köpa små. troligen finns det en anledning till detta... nämligen att det inte lönar sig.

Jag står fast vid att det inte lönar sig att importera ett fåtal grejer. Endast fraktkostnaderna gör det i de flesta fall olönsamt. Sedan tillkommer en massa andra nackdelar, exempelvis garantiåtaganden, affärsrisker, politiska risker mm mm.

Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig - men då måste jag se mer fakta och mindre säljsnack.

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2006-08-09, kl 23:35

beohlsson

beohlsson

Inlägg: 15

Hmm! flytande kinesiska??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat