Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Fraktkostnader från Kina

Inlägg 1 av 3

2006-03-22, kl 11:27

username

Tobias
Johansson

Inlägg: 2

Fraktkostnader från Kina

Jag har tänkt att börja importera varor från Kina, men har lite problem med att hitta relevant information om hur mycket frakten kostar. Det jag vill veta är hur mycket det kostar att frakta en container från Kina till Sverige, men också hur mycket det kostar att frakta containern från hamnen i Sverige till lagret. Vad jag har förståt så kommer de flesta containrar till Göteborg, och jag har lagret i Stockholm?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-03-22, kl 21:52

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Inrikesfrakt kan du nog schablonmässigt räkna med 2-4% av värdet. Frakt och försäkring från Kina med båt ca 7-10%. Men ring några fraktbolag och hör med dem. Det är ganska mycket fasta avgifter så du bör nog, som du oxå skriver att du ska, ha en container med grejer för att kunna slå ut kostnaderna på tillräckligt med varor. Var noga med att ha marginal när du räknar - och glöm inte att moms tillkommer vid införtullningen!

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-04-04, kl 16:01

username

Medlem
#44739

Inlägg: 2

Jag föreslår att du kontaktar KUEHNE+NAGEL, de hanterar containertrafik mellan Kina och Sverige (Norrköping). Men räkna med en kostnad på mellan 14 och 16000 för att få hem grejorna.

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat