Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Marknadsföra ebutiken

Inlägg 1 av 5

2006-03-26, kl 11:35

username

Joakim
Andersson

Inlägg: 46

Marknadsföra ebutiken

Hej på er.

Någon som vet vart det är bäst att lägga krutet för att få bra med trafik till sin sida.

Ligger bra med på google, msn. Men dock inte Yahoo, why?
Reggad på Sunet samt en del gratis portaler.

Någon som drivit upp en ehandel som har kännedom och då menar jag svar från någon som gjort det och inte tror att dom kan tack.

Ha det bra.

www.natur-produkter.se

/Jocke A

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-03-28, kl 08:33

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Det vanliga att sökmotorer inte hittar din sida är att deras robotar inte hunnit finna den än och det kan ta ett tag eftersom de som levererar den gärna säljer det som tjänst för några hundringar. Du kan dock försöka puscha på robotarna lite genom att göra en direktsökning i sökmotorn mot din www-adress. Det kan fungera i vissa fall. Det andra som slår mig är att Meta-taggarna som du bör ha på din indexsida bör vara korrekta. Det är dessa taggar (i koden) som talar om vad sökmotorerna ska finna. Dvs ex ska där finnas ord som ex heter: naturprodukter, natur, produkter, Metataggen behöver enbart finnas på din index-sida (Startsidan).
Vidare kan du påskynda processen på vissa sökmotorer genom att köpa dig plats. Men eftersom det finns många sökmotorer kan det bli dyrt.

Mvh
Mojo
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-04-03, kl 08:28

username

Joakim
Andersson

Inlägg: 46

Jag ser på min statistik att googles robot kommer till sidan, men dock inte när det gäller besökare.
Samma för altavista, jag finns med om jag söker efter mig men har inga bra placeringar, msn kalas, google kalas.

Men dom andra.............:(:(

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det vanliga att sökmotorer inte hittar din sida är att deras robotar inte hunnit finna den än och det kan ta ett tag eftersom de som levererar den gärna säljer det som tjänst för några hundringar. Du kan dock försöka puscha på robotarna lite genom att göra en direktsökning i sökmotorn mot din www-adress. Det kan fungera i vissa fall. Det andra som slår mig är att Meta-taggarna som du bör ha på din indexsida bör vara korrekta. Det är dessa taggar (i koden) som talar om vad sökmotorerna ska finna. Dvs ex ska där finnas ord som ex heter: naturprodukter, natur, produkter, Metataggen behöver enbart finnas på din index-sida (Startsidan).
Vidare kan du påskynda processen på vissa sökmotorer genom att köpa dig plats. Men eftersom det finns många sökmotorer kan det bli dyrt.

Mvh
Mojo
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-04-04, kl 08:09

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Det tar som sagt ett tag innan de andra sökmotorerna hittar till din sida. Jag tittade just på din indexsida och den har vissa brister i meta-taggarna. Blanda annat har du lagt alla ledord i title taggen som enbart genererar den text som står överst på webbläsarfönstret. Ex på vilka taggar du borde föra till är:

<meta name="Author" content="Magnus"MOJO"Olsson">
<meta name="Description" content="Uddatorp AB, Vi illustrerar för bok, tidning, serier och reklam. Uddatorp AB creates artwork, cartoons and illustrations for books, magazine, papers and commercial art. The Swedish Artist Magnus"MOJO"Olsson.">
<meta name="Keywords" content="Uddatorp, AB, Art, Arts, Konst, Artwork, Konstverk, Comic, Comics, Cartoons, Toons, Serie, Serier, Seriefigur, Seriefigurer, Illustration, Illustrations, Illustrationer, Paint, Painting, Paintings, Måla, Målning, Målningar, Mojo, Magnus Olsson, Drawings, Sketch, Sketches, Teckning, Teckningar, Skiss, Skissa, Skisser, Graphic Design, Grafisk Design, Computergraphic, Datagrafik, Enten Media, Unik Media, Photo">

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-04-04, kl 08:13

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Jag hoppas att detta kan ge dig en extra ledtråd. Din title-tag kan du med andra ord rensa upp något eftersom all text ändå inte får plats i fönstrets titel-list.

Lycka till nu.
Mvh
Mojo

www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat