Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Vad ska man sälja?

Inlägg 1 av 3

2006-04-01, kl 14:42

username

Niklas
Andersson

Inlägg: 9

Vad ska man sälja?

Har länge gått och varit sugen på att dra igång något eget på nätet, webbshop eller dyligt. Men vad ska man sälja, har funderat på nått eget men kan inte komma på nått, vad jag nu funderar på är om man skulle kunna sälja andras produkter, någon här som har nått att sälja, något som det inte redan finns tusentals redan av på nätet.

Någon med någon ide eller tips, maila mig på [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-04-12, kl 15:59

username

Emil
Berndtsson

Inlägg: 23

Hejsan Nike!

Jag vet vad du har för bakrgrund eller vilka kunskaper du besitter, men en risk med försäljning på internet är framförallt konkurrensen. Du skriver i ditt brev " vad ska man sälja, som det inte redan finns 1000 saker av" , det man framförallt bör tänka på när man ska sälja saker på internet i form av egen verksamhet är att man har en produkt/tjänst/erbjudande som håller i längden trots att den vardagliga konkurrensen ökar ständigt. Så försäljning av exempelvis pyssel,krims-kras etc. etc. etc kan jag starkt avråda dig ifrån. Får jag föreslå något så är det inom energibranschen, alla vet ju att att det blivit något av en trend att köpa värmepump till " fina villan", här har du en produkt som innhar hållbart värdeskapande med många argument till din fördel, den finns i många olika utföranden såsom luft/luft,luft/vatten,bergvärm,jordväme och solvärme, dessa kan kombineras ihop allt utifrån kundens behov och vilja, att den dessutom drar ner elkostanderna beräknat på en års period med i många fall 40-50% är ju ett oslagbart argument. Detta kanske inte alls är intressant för dig, men jag är helt övertygad om att det skulle vara en hållbar ide långt framöver. har du egna ideer eller tankar så är du välkommen att kontakta mig för gratis rådgivning. Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-05-24, kl 23:30

Kaffekullan

Kaffekullan

Inlägg: 3

Hej där, jag tror precis som gentlymen att man inte ska fokusera på konkurrensen utan på produkten / tjänsten istället. Ha hellre ett utbud som håller på sikt framför något som kommer och går som flugor över sommaren. Gör något riktigt bra och ta ett eller ett par saker som du gör ett helhetskoncept kring. Min branch är kaffe så för att ta ett exempel från den för att förklara vad jag menar är att sälja alla typer av kaffe, kaffekoppar, bryggare, tillbehör och reservdelar men även utbildningar till barista, länkregister till service för apparatur, närmaste kaffehandlare etc. Inte låsa fast sig i ett rum utan en lägenhet hellre om man så säger. :) Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat