Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

God kapitalplacering

Inlägg 1 av 4

2006-04-12, kl 10:26

username

Mikael
Ullstrom

Inlägg: 7

God kapitalplacering

Arbetar idag med kapitalplaceringar och har fått ett mycket bra tips. Irakiska dinarer ska vara en mycket god investering sägs det inom finansvärlden men det går inte att få tag på valutan. Jag har lyckats komma över dinaren och har kvar SEK 70 000:- Varje $ = SEK 10 öre. Denna investering ska man se lite långsiktigt på och hoppas att landet får en stabilitet snart. Faktum är att världsmarknaden är beroende av Iraks olja. Både Kina och USA letar ständigt efter nya källor.
Intresse, maila mig på:
[email protected]
Mikael

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-04-14, kl 12:44

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 122

Irakiska dinarer skulle jag anse som en god valuta. Varför? oroligheterna skrämmer bort de fegare aktörerna och låter de modiga och skarpsinniga ta och ruffa till sig lite kosing;). De riktiga investerarna investerar i det alla andra flyr från. Händer dagligen. Kanske därför vissa är rikare än andra. Jag är med på ditt tåg Mikael.

Jag är dock inte insatt alls i var du ska förvärva valutan. Men jag skulle nog hört med mynthuset i Sverige och se ifall de vet hur man gör. Deras adress är www.mynthuset.se.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-04-14, kl 16:23

username

Mikael
Ullstrom

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av:

Irakiska dinarer skulle jag anse som en god valuta. Varför? oroligheterna skrämmer bort de fegare aktörerna och låter de modiga och skarpsinniga ta och ruffa till sig lite kosing;). De riktiga investerarna investerar i det alla andra flyr från. Händer dagligen. Kanske därför vissa är rikare än andra. Jag är med på ditt tåg Mikael.

Jag är dock inte insatt alls i var du ska förvärva valutan. Men jag skulle nog hört med mynthuset i Sverige och se ifall de vet hur man gör. Deras adress är www.mynthuset.se.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-04-14, kl 16:29

username

Mikael
Ullstrom

Inlägg: 7

Hej Mathias,
Helt rätt i det du skriver. Dom modiga på finansmarknaden är ofta dom som tjänar lite extra på goda tips. Banker tar inga risker!
Valutan är redan förvärvad genom en god kontakt, är du intresserad så maila gärna. Vore kul om många som inte har dom stora pengarna att lägga hos aktiemäklarna kunde vara med. Kanske en liten exklusiv klubb med små medel som tjänar stora medel. Varför inte?
För fler tips; gå gärna in på www.bridgeltd.com och återkom gärna för intresse. Ett mycket starkt investeringsföretag som också arbetar med dom mindre investerarna.
OBS: vet inte riktigt hur citatet hamnade ovanför men texten är god.
P.S. tack för tipset Mathias D.S.
Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat