Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import av kläder

Inlägg 1 av 6

2006-04-13, kl 01:19

username

Oscar
Lundvall

Inlägg: 5

Import av kläder

Hejsan !

Har lite frågor angående import av märkes kläder.

Har en kontakt i Kina som skickar märkes kläder till mig, då av privat bruk.
Killen gör då små exporter av 1 tröja etc.

Jag undrar om det gör någon skillnad om personen som exporterar kryssar i att paketet är en " present ", att paketet då slipper tull avgift.
eller helt enkelt att paketet inte går igenom tullen.

Är sugen på att börja sälja kläder, då av importerade kläder. Hur stor koll har igentligen tullen på stora leveranser, och vad kan konsekvenserna vara om man skulle åka dit ?

Och kan man " earn a living " på att sälja kläder så här?
Då inte av att ha en klädesbutik, men att sälja kläderna till privat personer, eller på blocket eller nått liknande.

Tacksam för svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2006-04-27, kl 16:22

username

Osama
Aribi

Inlägg: 2

Hejsan!
Jag har lite frågor om import av kläder.
Jag vill veta om import av kläder från Turkiet man skulla betala för tull och moms och om det man måste göra hur man kan veta hur man kan vet hur mycket man behöver att betala om importerade kläder från Turkiet.
Jag vill veta också hur man kan transport kläderna från Turkiet till Sverige vilket bästa och billigaste väg och hur man kan veta vad koster det föratt transport kläder från Turkiet.
Tack
Mvh Osama

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2006-05-15, kl 01:03

username

Medet
Keskin

Inlägg: 12

hej.jag har själv kontakt med fabriker som tillverkar i Turkiet till kända märken. jag kan hjälpa dig. ta och kontakta mig så att vi kan prata mer detaljerad
hälsningar medet 0709389253 el. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2006-05-23, kl 14:23

nikkelundgren

nikkelundgren

Inlägg: 30

oscar, tag kontakt med mig på mail:[email protected]
med hälsning
Niklas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2006-06-02, kl 02:48

username

Mete
Döner

Inlägg: 102

Är produkterna tillverkade i Turkiet slipper du betala tullavgift.Men då måste det styrkas med ett ATR certifikat som leverantören får fylla i.

Är du intresserad av produktion eller av att hitta rätta plagg till bästa pris är du välkommen att kontakta mig.

MVH
Mete

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2006-06-02, kl 02:49

username

Mete
Döner

Inlägg: 102

Är produkterna tillverkade i Turkiet slipper du betala tullavgift.Men då måste det styrkas med ett ATR certifikat som leverantören får fylla i.

Är du intresserad av produktion eller av att hitta rätta plagg till bästa pris är du välkommen att kontakta mig.

MVH
Mete

[email protected]


Inläggets betyg
Svara Svara med citat