Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Starta i förtid?

Inlägg 1 av 3

2004-05-31, kl 15:13

username

Thomas
Lomvall

Inlägg: 7

Starta i förtid?

Hej!
jag funderar på att starta en enskild firma (Bilpolering) jag jobbar som det nu i en annan stad men vill starta i min egen hemstad.
Tyvärr tar det ju en evig tid innan företaget blir registrerat (upp mot 2 månader om allt flyter på)
Innan det är klart så har ju den ordentliga säsongen hunnit försvinna.
Sen måste man ju skriva in adressen till lokalen där man ska driva firman, måste man då fixa en lokal och betala hyra för den i 2 månader innan man ens kan börja få börja jobba?

jag har ingen lokal nu men kommer behöva det, har ju inte råd att betala 2 månaders hyra när man inte får in några pengar undertiden.

Är det någon som vet hur man ska gå tillväga för att starta upp så fort som möjligt? Går det att börja jobba fast firman inte är inreggad ännu? Får man F-skattebeviset före bolaget är inregistrerat eller man måste snällt vänta?




Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2004-06-02, kl 21:37

username

George
Ionescu

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!
jag funderar på att starta en enskild firma (Bilpolering) jag jobbar som det nu i en annan stad men vill starta i min egen hemstad.
Tyvärr tar det ju en evig tid innan företaget blir registrerat (upp mot 2 månader om allt flyter på)
Innan det är klart så har ju den ordentliga säsongen hunnit försvinna.
Sen måste man ju skriva in adressen till lokalen där man ska driva firman, måste man då fixa en lokal och betala hyra för den i 2 månader innan man ens kan börja få börja jobba?

jag har ingen lokal nu men kommer behöva det, har ju inte råd att betala 2 månaders hyra när man inte får in några pengar undertiden.

Är det någon som vet hur man ska gå tillväga för att starta upp så fort som möjligt? Går det att börja jobba fast firman inte är inreggad ännu? Får man F-skattebeviset före bolaget är inregistrerat eller man måste snällt vänta?




Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-06-02, kl 23:26

username

George
Ionescu

Inlägg: 2

Jag har varit i ungefär samma situation som du beskriver och jag undersökte lite och det är så här att enskild firma behöver du inte registrera hos prv, du får om du vill men är inte tvungen, så du kan få F-skatt utan att reg. firma, och du får börja verksamheten innan du får F-skattsedel men du kan inte fakturera innan dess.
Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat