Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

GBG - Seriös partner sökes, starta modern kläddbutik i GBG

Inlägg 1 av 5

2006-04-20, kl 00:10

Admir

Admir

Inlägg: 59

GBG - Seriös partner sökes, starta modern kläddbutik i GBG

Hej. Jag är en kille som snart fyller 20 år. Jag är ambitiös och väldigt smart. Jag är en kämpe som vill bli något stort. Jag är väldigt kreativ och har ett mycket starkt självförtroende. Jag anpassar mig lätt till olika saker, så som personer med mera. Jag söker en likasinad partner som älskar mode och vill komma upp sig inom kläddbranchen.

Jag söker en person som har ett stort kunnande inom området, samt har ett visst startkapital eller kan få det på något sett. Jag söker en person som är allmänt smart och krativ av sig. En person som är nytänkande.

Jag nöjer mig inte med att öppna en butik. Om jag öppnar en butik, ska den på kort sikt bli en succe och öppna vägar för en klädbutiks-kedja.

Idag är det så att många butiker har stora sortiment med massa kläder, både bra och dåliga. Det jag vill är att ha ett stort sortiment, men med bara bra grejer. Jag vill ha ett sortiment som täcker allt från herrar och damer till barn och accesoarer med mera. Det jag vill är att ha kläder och annat om jag vet kommer bli storsäljare, som jag vet att folk kommer köpa säkert. Sedan vill jag ta in mer av vissa märkes-kläder som det inte finns lika mycket av i Sverige som i andra länder, så som Lacoste, Fred Perry, Evisu, Tiger, J.L. m.m. Ingen butik idag täcker stora delar av dessa kläder i en o samma butik. Jag vill samla allt på en och samma plats med bara de fina grejerna som jag vet kommer sälja stort till många.

Sedan vill jag ha en grymt snygg butik som kommer få andra butiker och se ut som om de inte gjort med de sedan 60-talet. Jag vill ha musik i butiken och inte som andra butiker. Det ska vara det senaste som man fixar själv och spelar upp. Sedan har jag tänkt att man kan lansera nya märken i butiken och även marknadsföra de på plats i butiken.

Sedan har jag mycket mer ideer. Bl.a. att man kommer hjälpa till emd välgörenhet. Vinsten blir kanske mindre, men man komemr få sålt mycket sedan först och främst gör man en viktig insats och vissar att man är en bra butik som inte bara tänker på pengar. Pengar kommer alltid, men det är namnet man får skapa själv. Det finns hur mycket möjligheter som helst man kan få till i en butik, men ingen idag vill varken satsa, vågar inte eller har helt enkelt inget nytänkande.

För detta behöver jag en partner som vill satsa 300% och köra hela vägen. En person som tror att detta går att ordna till en succe. Sedan är inte detta alls omöjligt. Jag anser mig själv mycket smartare än de personer som öppnat sina butiker nyligen. Jag tror att jag har detta rätta för detta.

Hör av dig på min mail så kan vi prata vidare. Min mail hittar ni här nere.


MAIL: [email protected]


MVH//
Admir B

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-04-20, kl 14:50

username

Emil
Berndtsson

Inlägg: 23

Ah du.. låter intressant! , det är mycket man vill ha!.. hoppas allt går bra.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-04-21, kl 14:27

username

Mavve
Mavvlo

Inlägg: 2

well good luck man , det är inte enkelt. allt det där tar väldigt lågnt tid bara att övertalla märkena kan ta 6 månader. renoveringen behöver massa pengar och , sen behöver du kanske 1-1.5 miljoner i fickan för du kommer inte gå plus direkt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-04-29, kl 15:40

Admir

Admir

Inlägg: 59

Bara för att det tog dig så lång tid att övertala märkena kanske det tar mig 2-3 samtal/möten. Beror på hur vi är som personer, hur vi klär oss, hur vi pratar, själva grundidéen m.m. Sedan vet jag att det behövs pengar till renovering och så vidare. Klart man inte går plus direkt, men man vet aldrig. Bara för att du inte gjorde det, kanske någon annan gör. Du kanske äger den bling-bling i Femman i Göteborg, och om du nu gör det, tror du verkligen den går att jämföra med andra affärer? Den är inte ens något speciellt, en kopia av Victoria of Sweden. Rena skämtet kan jag säga dig. Och en mindre butik går nog inte att ha. Den kommer gå i konkurs som alla andra butiker som vart där innan. Men lycka till du med, vi får se om några år var du står och var jag står. Öppnas den en ny butik i stan inom loppet av 2-3 år kom dit och fråga efter ägaren och heter han Admir, så som jag nu gör, så får du se hur fel du hade.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-05-31, kl 11:02

svannas

svannas

Inlägg: 25

Ja du har minsann en jävlar anamma rent ut sagt! Det låter som en bra idé, tänk på att öppna den i en större stad eller en "välklädd stad" för att kunna få en kundkrets snabbare. Jag har själv haft planer på att starta en klädaffär som ska täcka ungefär det klädsortimentet du anger, men fortsatta studier säter stopp för det för tillfället.

Lycka till, drivkraft och viljestyrka kombinerat med en skicklig entreprenör leder oftast till succé, oavsett branch.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat