Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

hur blir man brödtillverkare?

Inlägg 1 av 3

2006-04-21, kl 15:12

username

David
Lavu

Inlägg: 38

hur blir man brödtillverkare?

hur startar men ett bageri som gör bröd och sedan får det sålt i t.ex. ica och andra mataffärer.
vad behöver man?
behöver man nå licens?
hur kommer man i kontakt med återförsäljarna (ica mm)
fins det någonstans man kan vända sig till för att få hjälp med detta?

jag kan inget inom denna bransh och skule därför vilja ha lite svar på mina frågor.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-04-25, kl 15:10

username

Kennet
Brandt

Inlägg: 5

Hej!

Vet av egen erfarenhet att det väldigt svårt att knyta till sig kunder inom "livs" när det handlar om bagerier. För att få stora kunder som ex ICA krävs det att du har väldigt låga priser samt att du kan producera stora mängder bröd på kort tid, något som är mer eller mindre omöjligt för ett nystartat bageri. Däremot finns det andra tänkbara kunder som ex sjukhus, cafeér, restauranger, osv. Vill inte vara negativ eller så, men bageri-branschen är svår att slå sig in på eftersom marknaden redan är övermättad,,,, finns fler bagerier än vad det är efterfrågan på redan.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-05-14, kl 01:44

username

peter
fürstenberg

Inlägg: 20

bara för att du säljer till tex ICA så behöver du inte sälja till hela sverige....så krångligt är det inte! ta kontakt med alla affärer som ligger i tex din kommun (om den inte är enorm) m.m . vet själv att ett litet (2anställda) bageri i min kommun säljer till affärerna i kommunen och grannkommunerna och t.om internet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat