Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Bokföringsprogram

Inlägg 1 av 5

2006-04-26, kl 14:35

username

Conny
A.

Inlägg: 4

Bokföringsprogram

Postade i en gammal tråd och märkte att den inte flyttades längst upp i listan, så jag startar en ny istället.

Finns det något gratis eller billigt bokföringsprogram där man enkelt får fram siffrorna som ska in i deklerationen?
Har inte speciellt många fakturor på ett år och vill helst inte lägga flera tusen på ett program. Enkelt, billigt, och deklerationssiffror alltså.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-04-26, kl 15:12

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Alla bokföringswprogram kan skriva ut en balans- och resultaträkning och det är dessa siffror som ska in i deklarationens räkenskapsschema. Att sedan omvandla bokföringens siffror till en bra deklaration är ett "hantverk" som kräver kunskap, erfarenhet och en helhetsbild som inget bokföringsprogram i världen klarar av.
Vad du egentligen vill ha är isåfall ett deklarationsprogrammen även ett sådant är inte självgående utan behöver någon bakom tangenterna som vet vad man vill få fram och hur man gör det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-04-26, kl 23:13

username

Magnus
Henriksson

Inlägg: 9

KXL-redovisning från www.kentexcel.com är verkligen enkelt (för små okomplicerade firmor), och ger förslag på vad som ska in vars på deklarationsblanketterna. Jag använder det och är nöjd, men om det verkligen är ett bra program är jag för grön för att svara på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-04-27, kl 09:42

username

Bitte
Wallin

Inlägg: 18

Jag kan varmt rekommendera Bokis, som du hittar på www.bokis.info. Pröva gratis tre månader och betala 100:- i årsavgift om du vill fortsätta. Jag är mycket nöjd med detta enkla och okomplicerade program, också nu när jag för första gången deklarerat med dess hjälp.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-04-27, kl 11:07

username

Medlem
#42072

Inlägg: 18

Jag använder nu Efredo som finns på http://www.enskildfirma.nu/
Tycker det fungerar bra för min del, dock är jag fortfarande en glad amatör på bokföringsområdet

Inläggets betyg
Svara Svara med citat