Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

bok om starta eget?

Inlägg 1 av 8

2006-05-01, kl 13:20

username

David
Lavu

Inlägg: 38

bok om starta eget?

hur ska man gå tillväga om man vil skriva en bok om hur man startar eget och sedan sälja det till ett bokförlag. och vad är det egentligen de köper?

köper dem boken och sedan om den säljer eller inte så är det inte mitt problem eller trycker de den o ger ut den och sen tjänar man pengar beroende på hur mycket den säljer.

ska säga att det inte kommer vara nå direkt tjock bok på 200 sidor, som jag tänkt mig.

men nån som har lite erfarenheter och vet hur man ska gå tillväga?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2006-05-01, kl 13:21

username

David
Lavu

Inlägg: 38

vill ni inte skriva här så maila mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2006-05-02, kl 17:18

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Hur man startar ett företag finns det nog en hel del om men hur man överlever är något helt annat och mycketviktigare.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2006-05-02, kl 17:50

username

David
Lavu

Inlägg: 38

ok men som sagt hur får man den såld då?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2006-05-02, kl 22:04

username

Victor
Henriksson

Inlägg: 16

essayy hur många företag har du egentligen startat under åren?
Jag brukar köpa företagslitteratur för mitt eget intresse men jag skulle aldrig köpa en bok från en som inte verkar kompetent inom företagande som du (om jag får ursäkta) verkar vara.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2006-05-11, kl 12:25

username

Amer
Filipovic

Inlägg: 1

det borde du veta om du ska skriva en sån bok

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2006-05-11, kl 22:56

username

Medlem
#46452

Inlägg: 6

Nog tror jag att det blir en bra bok, ni ser ju på texten som essayy har skrivit att han/hon är en stor författartalang.
Lycka till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2006-05-21, kl 18:34

svannas

svannas

Inlägg: 25

Om du inte kan få ett förlag att sälja din bok så är det bara att kontakta förlag som trycker upp böcker. Då blir du tvungen att stå för kostnaderna för tryckta böcker men tror du på din idé så bör det ju inte vara ett problem. Börja i en mindre skala och se om böckerna går åt, då minimerar du din risk men tjänar heller inte lika mycket.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat