Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Se vart besökare kommer ifrån...

Inlägg 1 av 5

2006-05-04, kl 11:57

rantadesign

rantadesign

Inlägg: 15

Se vart besökare kommer ifrån...

Hej!
Undrar om det är någon som vet om det finns nån billig och bra tjänst som man kan lägga på sin hemsida, där man kan se från vilka sidor som besökare kommer i från?

hör av er i så fall!

[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-05-05, kl 06:59

JGA

JGA

Inlägg: 1

Prova www.statcounter.com. En utmärkt gratistjänst.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-05-05, kl 10:31

username

Medlem
#43562

Inlägg: 6

Har du tillgång till någon form av databas?
Det är väldigt enkelt att skapa en sådan tjänst själv, det räcker med ett script på några få rader kod. Ett annat alternativ är att spara informationen i textfiler på servern, men det är lite mer avancerat (dock fortfarande bara några rader kod).

Det kräver dock att du har tillgång till antingen asp eller php på servern.

Problemet med de flesta gratistjänster är att de ofta envisas med att visa antingen reklam, eller en klickbar räknare på sidan. Jag har inte kollat på statcounter.com som föreslogs tidigare, men jag vet av erfarenhet att det är "svårt" att få tag på ett bra statistikprogram som arbetar "osynligt" på sidan.

Behöver du hjälp med hur du bygger ett enkelt statistik-script så är det bara att skicka ett mail så ska jag nog kunna hjälpa till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-05-05, kl 11:36

username

Mikael
Brodin

Inlägg: 1

Hej!

Du kan alltid använda phpkoden $_SERVER["HTTP_REFERER"] och sedan spara det i en databas!

Mvh:
Mikael B

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-05-11, kl 01:13

rantadesign

rantadesign

Inlägg: 15

Citat:

Ursprungligen postat av:

Har du tillgång till någon form av databas?
Det är väldigt enkelt att skapa en sådan tjänst själv, det räcker med ett script på några få rader kod. Ett annat alternativ är att spara informationen i textfiler på servern, men det är lite mer avancerat (dock fortfarande bara några rader kod).

Det kräver dock att du har tillgång till antingen asp eller php på servern.

Problemet med de flesta gratistjänster är att de ofta envisas med att visa antingen reklam, eller en klickbar räknare på sidan. Jag har inte kollat på statcounter.com som föreslogs tidigare, men jag vet av erfarenhet att det är "svårt" att få tag på ett bra statistikprogram som arbetar "osynligt" på sidan.

Behöver du hjälp med hur du bygger ett enkelt statistik-script så är det bara att skicka ett mail så ska jag nog kunna hjälpa till.



Glosboken....
vad har du för mail?!!?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat