Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Registrera Handelsbolag

Inlägg 1 av 4

2006-05-10, kl 13:41

username

Medlem
#31508

Inlägg: 4

Registrera Handelsbolag

Jag är i färd med att registrera ett Handelsbolag och har några frågor angående detta.

*Vi har tänkt att bedriva lite olika verksamheter i bolaget och jag skulle därför vilja beskriva bolagets verksamhet som endast "handel". När man registrerar vill de att man preciserar sig mer verkar det som. Vi vill kunna syssla med lite av varje, vilket jag har förstått skall vara helt OK i ett HB. Vad gäller? Godkänner de "handel"?

*Vi vet inte riktigt när vi kommer att börja bedriva verksamhet i bolaget. Därför skulle jag vilja skriva in 0 kronor som preliminärt F-skatteunderlag för att sedan börja betala in när det blir aktuellt. Det måste väl gå bra?

*Kan man vänta med att skaffa SA-skattsedel tills man faktiskt haft ett positivt resultat i företaget?

*Något annat man bör tänka på? Som sagt, tanken är lite att registrera ett företag som till en början är "vilande" men där det inte är svårt att börja bedriva verksamhet någon gång inom en hyfsat snar framtid.

Tacksam för svar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-05-10, kl 15:47

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Bolagsverket kommer inte att godkänna Handel. Måste besrkiva inom vilka branscher åtminstone.

F-skattunderlag på noll går nog bra ett tag. Speciellt om du har andra inkomster.

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-05-10, kl 15:58

username

Medlem
#31508

Inlägg: 4

Men det är helt ok att ange många olika branscher eller?
Tack för råden!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-05-10, kl 20:28

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

ja, det är helt okej. Skriv exempelvis så här:

Föremålet för bolagets verksamhet skall innefatta att bedriva försäljning av hemelektronik, hårvårdsprodukter, gymutrustning och cyklar.

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat