Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

uppfinningar

Inlägg 1 av 4

2006-05-12, kl 12:42

username

Mikael
Alftberg

Inlägg: 2

uppfinningar

hej jag har nåra bra ider som inte nån har komit på en eller jag tror det iaf.. men jag behöver hjälp att tillverka delarna. vart kan jag få hjälp ifrån och att dom inte tar min ide som jag har komit på.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-05-13, kl 15:00

username

Carl
Sundberg

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

hej jag har nåra bra ider som inte nån har komit på en eller jag tror det iaf.. men jag behöver hjälp att tillverka delarna. vart kan jag få hjälp ifrån och att dom inte tar min ide som jag har komit på.


Tjena Swede,
Jag vet precis vad Du talar om! DVS att man kommer på ideer och inser att "det här skulle jag kunna tjäna pengar på"... men man är orolig att nån ska stjäla ens tanke... Prata med kompisar som Du litar på, kanske nån företagsledare som Du känner... fråga dem. Att bygga "nätverk" är viktigt och ALLA är INTE ute efter att stjäla ideer. Ett annat tips är att åka runt o leta efter småföretagare som tillverkar olika saker. Låt en gör en del och en annan en annan del och montera ihop det hela själv.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-05-16, kl 16:44

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Tag kontakt med en ingejörsfirma som arbetar med detta d.v.s. utveckling åt andra. De tar inte din idé för då kan de lägga ner verksamheten direkt. Själv arbetar jag på en sådna i Lund och vi hjälper ständigt företag och andra uppfinnare att förverkliga sina produkter till en prototyp och sedan till produktion.

Vill du så kan du naturligtvis kontakta mig så skall jag lotsa dig fram.

På jobb har jag adressen [email protected].

M.v.h.

Johan Olson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-08-28, kl 17:20

MsQ

MsQ

Inlägg: 12

Hej!
Känner du dig osäker på hur mycket du vågar berätta? Gå då in på Svenska upppfinnareföreningens hemsida www.suf.com och skriv ut ett sekretess avtal och be dem du talar med skriva på det innan du avslöjar mer. Om du känner dig osäker så behöver du ändå inte avslöja din uppfinning mer än i allmänna ordalag! Sen tycker jag att du ska ta kontakt med www.ALMI.se i ditt län och prata med dem. Sedan har du www.innovationsverige.com där du kan hitta innovationsrådgivare i ditt län! Skulle du få nja eller nej på ett ställe och du fortfarande känner att du vill fortsätta med din idé så ta inte nej för ett nej. Fortsätt om det känns rätt, det finns det massor av litteratur på området! Roland E Andersson har skrivit ”Innovationsprocessen” (ISBN 91-972777-0-3) utgiven av Teknovator, där du kan läsa ungefär hur arbetet går till från idé till färdig produkt.
mvh Pauline

Inläggets betyg
Svara Svara med citat