Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Utbildningsföretag

Inlägg 1 av 3

2006-06-05, kl 16:46

username

Per-daniel
Olsson

Inlägg: 9

Utbildningsföretag

Jag har arbetat som lärare ett antal år och är trött på kommunernas stela och visionslösa sätt att bedriva verksamheten, så jag har funderat på att börja som utbildningskonsult och ev. starta ett mindre företag som bedriver e-learning ev. i kombination med frilansverksamhet. Skolans värld är reglerad så vad gäller egentligen om man vill sälja kurser till t ex företag och olika yrkesgrupper? Finns det några speciella regler som omger utbildningsföretag?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-06-13, kl 13:33

username

Medlem
#43562

Inlägg: 6

Vad har du tänkt att fokusera på? Vilken typ av utbildning gäller det? Jag driver själv siten www.glosboken.se som fokuserar på språkstudier, och då framförallt glosor. Själva konceptet kan även användas i andra sammanhang, så det vore intressant att höra hur du har tänkt med utbildning mot företag. Eventuellt kanske man skulle kunna bygga upp någon form av samarbete?

Med vänliga hälsningar,
Carl-Martin Hellberg
Glosboken.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-06-15, kl 20:50

username

Per-daniel
Olsson

Inlägg: 9

Trevlig site! Jag är också inom språkutbildning och har inga konkreta planer ännu utan har precis börjat lära mig lite mer om internetföretagande, t ex fördjupning inom portallösningar . Min nisch skulle vara kortare kurser/fortbildning via internet inom "språkområden" som till exempel affärskommunikation, kulturmöten, vissa fackspråk, litteratur och kultur osv. Jag pratar gärna mer om ett samarbete eller utbyter tankar och erfarenheter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat