Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Reklam på hemsida F-Skatt m.m.

Inlägg 1 av 4

2006-06-14, kl 11:21

LinusP

LinusP

Inlägg: 5

Reklam på hemsida F-Skatt m.m.

Tjena!

Jag har en hemsida som har ca 10.000 besökare varje månad (loggas max en gång/dygn) och omkring 100.000 sidvisningar. Det handlar om en gitarrsida med ackord, artiklar osv.
Nu vill jag sälja lite reklamplats på sidan och har lite funderingar.

1. Hur mycket kan jag ta? Jag menar, reklamen exponeras ju 100.000ggr varje månad för 10.000 besökare.
2. Jag måste ju skaffa F-Skatt, moms osv. Hur fungerar detta? Är det svårt med skatter och deklarering?

Mvh: Linus

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-06-15, kl 11:57

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

F-skatt beräknas på vad du tror att din inkomst kommer vara. Man kan kalla det förskatt eftersom du betalar skatt i förväg varje månad. Deklareringen är bara lite krångligare än normalt Det värsta är nog ändå bokföringen och att kunna separera den egna plånbokens välfärd från verksamhetens plånbok. Allt för lätt att blanda ihop detta till en början vilket kan bli kostsamt om man tappar kontrollen.
Vad du kan ta för annonsplats är lite upp till dig. Inte ovanligt att annonser kan landa på runt 4k för en mindre annons under ca ett kvartal.

Mvh
Magnus"Mojo"Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-06-19, kl 15:39

username

Marcus
Karlsson

Inlägg: 3

Hej!

Vad är det för adress till sidan? Är eventuellt intresserad av att annonsera.

Mvh
Marcus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-08-16, kl 12:02

LinusP

LinusP

Inlägg: 5

Hej.

Inte tittat till den här tråden på länge och inte sett ditt inlägg gordongekko.

Adressen: http://www.svenskatabbar.com

Finns det någon guide/artikel eller liknande som går igenom detta med F-Skatt, Moms, FA-Skatt (vill ju kunna jobba samtidigt)?

Off Topic: Kan man komma i kontakt med en annan användare på startaeget.se?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat