Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

HJÄLP!! Vågar jag satsa!! Bör man låna kapital på baken eller försöka hitta investerare?

Inlägg 1 av 6

2006-06-18, kl 19:39

username

Catherine
Verta

Inlägg: 22

HJÄLP!! Vågar jag satsa!! Bör man låna kapital på baken eller försöka hitta investerare?

Paddock Önskar tips och råd! Har möjlighet att köpa en topp hingst! Han är 6 år. Vann avelsklassen på VM för femåriga hingstar 2005. En första klass hingst med högt avelsvärde och toppstam. Han är mycket dyr 600 000kr men värd det. I år har han 70 ston bokade á 10 000kr i Finland (det blir 700 000kr i år). Säljs nu efter denna säsong så man får inga "intäkter" förrän nästa säsong. Har två ston själv och har 29 år eftareheten av hästar har dock aldrig haft hingst. Jag skulle även behöva bygga ett stall då nuvarande blir för litet. Skulle alltså utöver pengarna till hingsten ha ca 100-150 000kr till stall osv. Man bör kunna få ca 30-60 ston varje säsong kanske mer om man använder sig av semin. TACKSAM FÖR SYNPUNKTER OCH RÅD NU!!! Finns fler som är intresserade av hingsten.
Cattis

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2006-06-18, kl 21:14

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det verkar ju vara en mycket bra affär som du framställer den här, så varför vänta?
Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2006-06-18, kl 23:49

ElinM

ElinM

Inlägg: 34

Får man fråga vem det är? *nyfiken*

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2006-06-19, kl 11:49

username

Catherine
Verta

Inlägg: 22

Citat:

Ursprungligen postat av:

Får man fråga vem det är? *nyfiken*


Om du mailar mig privat och talar om varför du vill veta vem hingsten är så ska jag tala om vem det är. Har inte skrivit vem för jag inte det är viktigt när jag inte vet om det blir något!
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2006-06-22, kl 23:54

Admir

Admir

Inlägg: 59

Vill man veta vad hingsten heter är det väll inte världens svåraste uppgift. Han vann ju VM i avel i sin klass så ;) Finns både på internet och andra ställen att ta reda på vem han är. Hehehee ;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2006-08-22, kl 16:48

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 7

En massa pengar. Tänk på foderavgifter och försäkring och allt som kommer därtill.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat