Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

har tillgång för 500 000 var ska jag börja?

Inlägg 1 av 4

2006-06-19, kl 00:00

username

Marduk
2012

Inlägg: 5

har tillgång för 500 000 var ska jag börja?

Hej Jag jobbat som anstält/butikschef och börja läsna chef snack söker utmaning nya ideer utanför det kommersiella.
har någon tips

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-06-22, kl 23:50

Admir

Admir

Inlägg: 59

Tycker du ska ta och investera pengarna på bra idéer. Fråga runt och se om det är någon som behöver kapital. Tror du sedan på deras idé så är det bara att satsa. All nyföretagande är som aktier. Man vet aldrig hur det går. Investera helst i flera bra projekt. Jag kan rekomendera dig en sak. Många försöker och vill med detta, men det är svårt. Det jag talar om är en community. Kom på en somär unik och grymmt bra så kan du tjänna massviss med pengar. Polarns chef på Rocks köpte en för 60.000 SEK med 2 kompisar som de sedan vidareutvecklade. Den heter anstalten.se och har ca. 60-70 tusen medlemmar vad jag minns. De har tjänat hur mycket som helst. Då pratar jag om flera 100-tals tusen SEK. Satsa pengarna och jobba på, har du lite tur så går det nog bra.


//Adde

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-06-27, kl 14:32

MarkusE

MarkusE

Inlägg: 21

Titta in på www.innerspace.se. De erbjuder utbildningar i ekonomisk läskunnighet och hur man tänker kring pengar och investeringar/business. Jag är själv inte kopplad till dem, men har varit i kontakt med dem och vet att de är bra på det de gör. Mvh Markus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-07-08, kl 19:32

wazzi

wazzi

Inlägg: 35

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej Jag jobbat som anstält/butikschef och börja läsna chef snack söker utmaning nya ideer utanför det kommersiella.
har någon tips



Hej jag har startat en community www.modemaffian.se som behöver byggas på för att få den så unik som jag vill ha det har ett företag som heter WL modeshop AB där vi säljer unika accessoarer bla Digitalbälten på www.wazzi.se
Har själv inte pengarna till att dra i gång communityn på riktigt men den är riktigt possitivt bemött vill helst inte ta in nån delägare men för att tjänna pengar måste man ha pengar så hör av dig om du vill ha något projekt.
plus att vi har ett sammarbete med big-brother folket.

Mvh

Andreas Wåtz
0735150639
www.wazzi.se
www.modemaffian.se
www.wl-mode.se
www.jrs-showbiz.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat