Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Söker delägare eller köpare av ny affärside om en gratistidning

Inlägg 1 av 1

2006-07-13, kl 06:56

username

Medlem
#48485

Inlägg: 12

Söker delägare eller köpare av ny affärside om en gratistidning

"Ny affärsidé med ny metod inom branschen för gratistidningar".
Har under två år gått igenom ett nytt sätt att nå ut med gratistidning som med ny metod har försäljningsfördelar mot en vanlig gratistidning eller likt den som CoffeNews.
Till skillnad mot en vanlig gratistidning så får du bara förtjänst genom ett led.
Denna affärsidé ger förtjänst inom två led, samt har två exponeringsfördelar till annonsörerna.

Iden har jag marknadsundersökt hos befintliga annonsörer som idag vänder sig till gratistidningar, där av 51 företag har undersökts, och resultatet är väldigt intressant i deras behov som denna affärsidé fyller upp, och i prissättning och exponeringstid är fördubblad.

Affärsidén kan även skyddas delvis, därmed öka konkurrensfördelar. Dock ökar investeringskostnaden.

Förslag där ett framtida företag kan etablera sig, bör vara i mälardalsregionen.

Jag söker nu delägare som antingen går in med kapital för att köpa sig ett 40% ägande (kan vara flera delägare som 4 st till) medan jag behåller 60%. Om iden intresserar så pass mycket att ni vill ha kontroll och öka era möjligheter att styra verksamhet i eran smak, så kan ni antingen få ett 60% ägande eller köpa hela iden. Men med mig kvar som arbetare i någon position i arbetsavtal. (Har stor datorvana, och utbildad i grafisk produktion och webbproduktion).

Jag kommer under en tid upp till ett år söka investerare, för jag har råd med den tiden. Så tänk igenom ta god tid på er.

Eposta gärna frågor eller förslag, men jag kommer mer än så här inte delge mer om affärsidén, dock kan möten bokas med mig, och där sekretesavtal görs som bindande upp till 1 år.

epost: [email protected]
Telefon: 021-495 14 21

Svara Svara med citat