Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

söker en bombsäker aktieanalytiker

Inlägg 1 av 6

2006-07-26, kl 22:18

username

Mario
Pena

Inlägg: 12

söker en bombsäker aktieanalytiker

Hej
Jag söker en bombsäker aktiekunnig. Har sett ett program för flera år sedan där asiatiska affärsmän satsade 100 tals miljoner och sa att de vet att de inte kan förlora. Var får man tag i dessa folk.
mvh Mario

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2006-07-27, kl 16:02

username

Jan
Lindwall

Inlägg: 63

Om du hittar någon så hör av dej!
Idag finns inga säkra kort att satsa på.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2006-07-29, kl 22:18

username

Peter
Selin

Inlägg: 42

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej
Jag söker en bombsäker aktiekunnig. Har sett ett program för flera år sedan där asiatiska affärsmän satsade 100 tals miljoner och sa att de vet att de inte kan förlora. Var får man tag i dessa folk.
mvh Mario

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2006-07-29, kl 22:22

username

Peter
Selin

Inlägg: 42

Hej
Det är lättare att vinna på lotto än att hitta en "bombsäker" analytiker. Det finns inga garantier i placeringar. Det är ett spel. Sprid risker. Gå in i onoterade bolag som ska noteras eller köpas upp, det har jag gjort

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2006-08-03, kl 17:38

username

Robert
Brasegård

Inlägg: 5

Hej,
Vill du kunna investera i samma typ av företag som gjort
rika människor ännu rikare? Vill du vara med i ett globalt nätverk av investerare?

kontakta mig för vidare information: [email protected]

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej
Jag söker en bombsäker aktiekunnig. Har sett ett program för flera år sedan där asiatiska affärsmän satsade 100 tals miljoner och sa att de vet att de inte kan förlora. Var får man tag i dessa folk.
mvh Mario

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2006-08-06, kl 17:53

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 24

Onoterade bolag är en riktig hit. Det finns större avkastning i onoterade bolag på väg till börsen än i företag som redan är noterade.

Stora företag som Eriksson är redan så maffiga att de inte har någon som helst aktion, mer risk där skulle jag påstå.

Personligen ser jag för mig passiva kassaflöden. De onoterade bolagen leder till kapitalvinster som sedan går vidare till att köpa nästintill passivt kassaflöde i form av egna bolag där man har full insikt. Så reducerar man investeringsrisker:).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat