Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Vill starta LÄGSTA BUD-AUKTION!

Inlägg 1 av 11

2006-08-09, kl 13:23

username

Linda
Jonsson

Inlägg: 5

Vill starta LÄGSTA BUD-AUKTION!

Men jag har ingen aning om hur man går tillväga. Fick upp ögonen för detta igår, och har nu räknat och skapat en affärsidé som jag tror på, men hur gör jag nu?? Vad kostar det, hur skapar man hemsidan där kunderna kan betala, beställa och lägga bud?? Hur kopplar man ihop allt? Vad behöver jag för att komma igång med detta?? Jag vill verkligen genomföra detta, men behöver nog lite hjälp, så hö av er om ni vet mer och vill vara med på ett hörn.

Mail [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2006-08-09, kl 13:25

username

Linda
Jonsson

Inlägg: 5

Och hur annonserar man och vad kostar det, hur mycket behöver man ha i startkapital, vad för dator behöver man, hur många som jobbar osv, hur mycket arbete är det? Jag vet ingenting så ALLT vad ni vet är välkommet.

Linda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2006-08-09, kl 14:56

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Såg någon som sålde en färdig lägstabud-sida här för några dagar sedan, kolla runt i forumet så hittar du det nog.
Lycka till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2006-08-09, kl 20:55

edeving

edeving

Inlägg: 16

Telefix.se löser själva SMS-betalningen åt dig. Sedan rekommenderar jag att du lägger ut skapandet av hemsidan på ett riktigt designbolag. Räkna med 15-20.000:- för en sådan lösning, men det är MYCKET programmering du ska lära dig för att skapa en sådan tjänst själv. Du kommer tröttna långt långt innan sidan är färdig annars.
Detta företag löser självklart all integrering av de olika delarna.
Du jobbar själv i företaget, det är inga problem, och du kan använda vilken dator som helst då du har hemsidan ligger på ett webbhotell (c:a 500:- /år) Upplägg av nya auktioner och hela den administrativa delen av hemsidan kommer du kunna sköta direkt på hemsidan och behöver ingen vidare kunskap om datorer.
Se bara till att du anlitar ett rejält företag att skapa din sida, så den blir riktigt seriös då konkurrensen hårdnar väldigt snabbt inom området lägsta bud-auktioner

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2006-08-10, kl 17:28

username

Anna
Larsson

Inlägg: 9

En sak som jag undrr är hur de får tag på varorna. Får de varorna gratis av företagen, som ser det som marknadsföring eller köper de varorna men tjänar ändå på det eller hur går det till?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2006-08-10, kl 17:44

username

Anna
Larsson

Inlägg: 9

och är inte sånna sidor olagliga nu, eller så måste man iallfall ha tillstånd?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2006-08-10, kl 19:37

edeving

edeving

Inlägg: 16

ECONNAS: Om du kollar på vilken sådan site som helst så ser du att varan inte säljs innan ett visst antal bud har lagts.
Kolla smsbud.se till exempel. Dom har en bärbar dator som dom säger har ett butikspris på 13990:-
Den säljs till det lägsta unika budet när 1900 bud har lagts. Varje bud kostar 20:-
20 * 1900 = 38.000:-
När dom har fått in 38 lakan knallar dom ner till On-Off och köper den för 14 laxar och skickar den. Vinnaren av auktionen får dessutom stå för frakten!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2006-08-10, kl 21:12

username

Christopher
Berg

Inlägg: 75

Hej linda_hvfr,

Jag representerar ett företag som heter 3W Solutions vi har som affärsidé att hjälpa entreprenörer och ny startade företag att lyckas med sin affärsidé på Internet.

Vi har utvecklat flera lägsta bud auktioner som ex. kan nämnas bid2day.se

Vi har även produkter i olika utföranden klara för att driftsättas.

Hör av dig om du har några frågor eller funderingar!
e-post: [email protected]

Lycka till!

Mvh
Christopher - www.3wsolutions.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2006-08-13, kl 15:48

username

Cedric
Strauss

Inlägg: 9

edeving : Tänk om !

När någon skickar ett sms till telefix går 50% med en gång till telia ! så 38.000 / 2 !!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2006-08-15, kl 00:06

appadu

appadu

Inlägg: 29

finns redan på marknaden men är registredade i england.räknas som lotterie i sverige

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2