Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Hur ska jag finansiera mitt företag?

Inlägg 1 av 1

2006-08-14, kl 19:56

username

Peter
Nygren

Inlägg: 17

Hur ska jag finansiera mitt företag?

Hej!

Jag ska starta ett företag inom förnyelsebar energi där jag ska producera maskiner för produktion av drivmedel, elproduktion, backuppsystem med mera. Jag har flera villiga riskkapitalister som är berreda att satsa mycket pengar, men eftersom jag vet produkternas potential, studerat ekonomi i 3 år och kan det mesta inom marknaden så vill jag inte dela med mig av företaget då jag förmodligen kommer att få jobba röven av mig utan lön de första åren och då veta att man ger bort hälften eller mer till en riskkapitalist som inte gör något annat än att hålla ute pengar till ett relativt säkert projekt... Jag har själv 100 000:- att satsa och mer där till om det verkligen behövs. jag vet att man akn få mycket bidrag inom denna bransch från NUTEK, Vinnova, STEM, STATEN, Kommunen med flera och jag vet att man kan låna pengar ifrån banken. Har ni något bra förslag på hur jag ska göra för att dra igång företaget på ett bra sätt utan att sätta mig själv i en förstor risk och att inte någon annan ska få åka snålschjuss medans jag jobbar för fullt samtidigt som ajg studerar!?

Jag behöver runt 1 Miljon för att dra igång mitt företag och jag vill väldigt gärna ha förslag på hur jag ska göra med min finansiering... Alla förslag är välkomman förutom att ta riskkapital från mina villiga riskkapitalister...

Svara Svara med citat