Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Enskild firma registreras i England?

Inlägg 1 av 6

2006-08-15, kl 22:11

username

David
Lavu

Inlägg: 38

Enskild firma registreras i England?

Har läst lite om Ltd (motsvarande AB i Sverige) i England men det är alltså som sagt en form av aktiebolag.

Men låt säga att man bara vill driva en enskild firma och vill registrera det i England men driva det i Sverige. Hur gör man för att registrera en enkild firma i England och hur mycket kostar detta?

Denna enskilda firma kommer att vara internetbaserad, alltså en tjänst som erbjuds på firmans hemsida. Hemsidan kommer sedan att marknadsföras i bl.a. Sverige. Men i vilket land ska man då skatta vinsten mm och vilket lands lagar och regler gäller?

Och måste man ha bostad i England för att registrera en enkild firma?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2006-08-16, kl 13:51

username

Pontus
Andersson

Inlägg: 2

Jag TROR du måste befinna dig i landet där du registrerar firman minst halva din tid (183 dagar om året) för att få registrera en firma utomlands enligt svensk lag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2006-08-21, kl 14:58

username

Tradian
Almasanu

Inlägg: 9

Hej

Kan svara på en del av dina frågor. Vi har precis startat upp www.startaforetag.se vilket syslar just med engelska bolag.
Som jag ser det finns det väldigt lite poäng med att starta en enskild firma i UK, så aktiekapitalkravet i england är 1 £ = 14 SEK.
Oansett företagsform så måste ha en så kallad registerd office i england, och detta kan INTE vara en postbox adress. Om du har en LTD med filial i Sverige, så har du möjligheten att flytta över 70% av det du ska ta som utbyte till UK och skatta för detta till UK.

Vidare måste du en company secretary (i vart fall om du har en LTD), och denna personen måste vara bosatt i UK.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2006-08-26, kl 13:56

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Dessa Ltd-försäljare dyker upp titt som tätt här på forumet. Som jag tidigare har skrivit, så finns det knappast några fördelar med att driva verksamhet i sverige genom filial till ett engelskt ltd. För den stora majoriteten överväger nackdelarna fördelarna. har tidigare skrivit mer utförligt varför verksamhetsformen inte är något att ha, använd forumets sökfunktion för mer information.

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2006-08-31, kl 10:13

username

Susanne
Cederholm

Inlägg: 62

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag TROR du måste befinna dig i landet där du registrerar firman minst halva din tid (183 dagar om året) för att få registrera en firma utomlands enligt svensk lag.


Svensk lag kan inte ha något att göra med huruvida man startar utländskt företag. Det kan bara det lands lagar där man registrerar firman.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2011-04-28, kl 17:31

awara

awara

Inlägg: 1

hej
vad är det regler om vill starta eget firma i england

Inläggets betyg
Svara Svara med citat