Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

behöver hjälp!

Inlägg 1 av 3

2006-08-21, kl 00:36

username

Mahabat
Amedi

Inlägg: 2

behöver hjälp!

Jag har tänkt öppna en klädbutik men det jag har svårt med är ekonomi. Jag skulle bli glad om någon skulle säga vad jag skulle kunna göra. Vad är det som krävs, i första hand att tänka på när det gäller ekonomin. Villka avgifter ska jag betala när det gäller skatter o moms lokal hyran och hur ska man gå till väga.
tack

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-08-21, kl 11:12

username

Stefan
Ros

Inlägg: 30

Det är mycket att tänka på.. Mer än vad man kan få som svar på i ett foruminlägg. Leta rätt på gamla ekonomi- och småföretagar- böcker t.ex. från skolan, elle kila iväg till biblioteket. Det kan löna sig.. Sedan ska du ta reda på ALLT som kommer upp i ditt huvud och ta reda på grej för grej. Sök efter svar på olika informationsställen, t.ex. altavista och skatteverket.se Enstaka eller lite mer speciella frågor är bra att ta upp i forum. Ska du ha ett Aktiebolag måste du ha en revisor, och om du ändå ska ha en, kan du fråga honom. Han kan nog svara på det mesta som har med ekonomin att göra.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-08-21, kl 13:48

username

Carina
Lagerdahl

Inlägg: 13

http://www.nutek.se/sb/d/279

På länken har du Nuteks företagarguide, finns mycket information.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat