Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Rådgivning från extern part?

Inlägg 1 av 4

2006-08-22, kl 22:28

mrbulle

mrbulle

Inlägg: 10

Rådgivning från extern part?

Ni som rådfrågat en extern part, tex Almi, Nutek, NyföretagarCentrum etc, vad ansåg ni om det?
Anledningen jag frågar är att jag sitter på en idé som jag känner är möjlig att genomföra för mig och under de förhållandena som finns idag.
Jag har pratat med familj och vänner och fått deras synpunkt på saken och de säger jag ska köra på det.
Den frågan jag dock har rör sig om hur man smidigast marknadsför sig.
Men det är kanske bra att få någon input från någon extern innan man kör igång?
Hur gjorde ni första gången ni startade företag?

[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-08-23, kl 19:59

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Sjalv startade familjen Sia "Arenander" i Lettland i veckan,
vi ser den fantastiska mojligheten man har att gora affarer i Lettland. Fragan ar bara hur tiden ska racka till till allt. Men flera ar vidtalade att stalla upp. Kontoret Ligger med utsikt mot yackthamnen och ca 10 min promenad till gamla stan i Riga.. Sa gor som jag dra igang om du har nagot du tror pa.
Lars
[email protected]
www.flysverige.nu
Start av foretag och ekonomistyrning
Sia "Arenander"

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-08-24, kl 14:26

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Du får gärna kontakta mig så kanske jag kan vara lite av ett bollplank. Jag har drivit eget företag i olika branscher med framgång sedan jag var 13 år och förra året sålde jag mitt senaste bolag som jag haft i 10år. Just nu hjälper jag andra företag bl.a. ett som utvecklar prototyper åt andra. Dessutom driver jag hårt en debatt som politiker för att förenkla att starta företag för enskilda och skapa nya kraftfulla företag.
Jag har även sekretes avtal så du kan vara lugn. Men innan vi går in på detaljer så maila mig på [email protected] så ser vi om jag kan bidra... Det är lite tjockt nu inför valet men maila mig så får vi se...
(om någon undrar så företräder jag Junlistan)
M.v.h.

Johan Olson
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-08-28, kl 17:09

MsQ

MsQ

Inlägg: 12

Hej!
Vad jag förstår så fungerar det lite olika från län till län. Men min erfarenhet av Norrbottensläns ALMI är mycket bra!
Jag tycker att du ska ta kontakt med ALMI i ditt län och prata med dem. Om du känner dig osäker så behöver du inte avslöja din uppfinning mer än i allmänna ordalag! Ska du avslöja mer och känner dig osäker så gå in på Svenska upppfinnareföreningens hemsida www.suf.com och skriv ut ett sekretess avtal (ALMI tillhandahåller säkert också sådant) och be dem skriva på det innan du avslöjar mer. Sedan har du www.innovationsverige.com där du kan hitta innovationsrådgivare i ditt län! Skulle du få nja eller nej på ett ställe och du fortfarande känner att du vill fortsätta med din idé så ta inte nej för ett nej. Fortsätt om det känns rätt, det finns det massor av litteratur på området! Roland E Andersson har skrivit ”Innovationsprocessen” (ISBN 91-972777-0-3) utgiven av Teknovator, där du kan läsa ungefär hur arbetet går till från idé till färdig produkt.
mvh Pauline

Inläggets betyg
Svara Svara med citat