Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

ÅF för mobiltelefoner

Inlägg 1 av 5

2004-07-21, kl 23:21

username

Fredrik
Selke

Inlägg: 1

ÅF för mobiltelefoner

Jag behöver hjälp att hitta grossister för mobiltelefoner,har precis reggat min firma och blivit återfösäljare för Brightpoints produkter, men om jag ska ligga bland dom billigaste på nätet så kan jag inte göra många kronor per telefon, det måste finnas andra grossister med bättre priser,jag har inte hittat nån mer grossist,det finns ju en uppsjö av små internetföretag som som kan ligga bättre i pris och ända klara sig, MYCKET TACKSAM FÖR SVAR

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-08-05, kl 19:46

username

Sammi
Ekdahl

Inlägg: 27

Tyvärr så kommer du antagligen inte tjäna stora pengar på mobiltelefoner, marginalerna är oftast dåliga men fungerar mer som ett "mervärde" kunderna kommer till dig för att köpa en telefon (för de bra priserna) och dom köper samtidigt 3 skal, hörlurar, ( x antal nerladdningsbara spel?) och annat relaterat, det är det so9m du förhoppningsvis får in lite pengar på. enligt vad jag förstått så är kashing.se /com/nu (stavning?) en affär som har gott om mobilköpande kunder, kolla va de har för produkter runtomkring.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-08-07, kl 21:59

username

Christoffer
Stenström

Inlägg: 6

Finns många grossister, gäller bara att hitta dem, ett ex. telejack.se /com eller liknande. Kolla om du har någon bekannt som jobbar i elektronik-butik, de kan säkerligen nämna 4 - 5 till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2004-11-09, kl 21:21

Patrik72

Patrik72

Inlägg: 3

Du hittar en bra mobiltelefongrossist på http://www.order.se
Men räkna inte med några stora marginaler på försäljning av mobiltelefoner. Vill du pressa priserna måste du köpa större volymer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-11-21, kl 18:30

username

Danne
Forsberg

Inlägg: 2

här har du några föetag som är grossister på bla mobiltelefoner:

Brightpoint
Axcom
Order
Dangaard
Elektra

har jobbat i branshen i 20-år så vill du ha mer info eller hjälp med frågor så maila mig på [email protected]

// Danne

Inläggets betyg
Svara Svara med citat