Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Utbildning

Inlägg 1 av 4

2006-08-30, kl 22:50

PeJoiNolkärr

PeJoiNolkärr

Inlägg: 5

Utbildning

Hej!
Har en grundutbildning sedan tidigare, denna går att bygga på med ytterligare 3 nivåer. Kan min firma bekosta utbildningen? Avdragsgillt? Hur att bokföra? Ser det som en investering i företaget för att förbättra servicen!

/Pernilla
www.pejo.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-08-31, kl 16:52

username

Sara
Norr

Inlägg: 45

Det är avdragsgillt, eftersom utbildningen avser att förbättra servicen i ditt företag. Däremot är det icke avdragsgillt med tex väveri eller krukmakeri som förmodligen inte har ett dugg med verksamheten att göra.

Utbilda du dig...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-09-01, kl 14:19

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Sa enkelt ar det inte att det ar avdragsgillt i den egna firman eller som anstalld . Jag sitter i Skattenamnd och jag tycker det ar sjalvklart men ex en tolk som vill forkovra sig for att fa fler uppfrag far inte avdrag medan samma tolk som havdar att hon eller han maste ha samma kompetens for att kunna behalla de uppdrag man har far avdraget. Det ar harklyverier svenska skattemyndigheter inte forde halla pa med men sa ser sanningen ut i Sverige.
Lars
[email protected]
www.flysverige.nu
Start av foretag och ekonomistyrning
SIA Arenander(lettiskt AB)

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-09-01, kl 21:05

PeJoiNolkärr

PeJoiNolkärr

Inlägg: 5

Det är ju för att förbättra servicen i företaget, höja kompetensen.....men hur går det till, att dra av alltså? Hur bokför man det och hur stor del är avdragsgill??

/Pernilla
www.pejo.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat