Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Vinst givande spelidé

Inlägg 1 av 11

2009-05-28, kl 10:01

BT34

BT34

Inlägg: 33

Vinst givande spelidé

Jag har kommit på en idé som är att om man spelar på ett visst sätt på bettingsidor (expekt, bet365, svenskaspel, unibet o.s.v) så kommer man alltid gå med vinst.Nu vill jag sälja den idén till privatpersoner (svenska folket). Men jag vet inte om det är lagligt? Eller blir det som ett slags pyramidspel? Behöver jag starta ett företag för att sälja idén? Jag hade tänkt mig en slags hemsida där de mailar mig om de är intresserad. Behöver hjälp med att komma vidare med detta, men vet inte var jag ska vända mig. Hoppas någon kan förklara lite och hjälpa mig..

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2009-05-28, kl 10:11

BT34

BT34

Inlägg: 33

Kontakta mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2009-05-28, kl 11:44

username

Hans
Christian
Nielsen

Inlägg: 2

Att ge tips på hur man vinner pengar på olika spelsajter är knappast olagligt och inte originellt. Kan du däremot garantera vinst så är det naturligtvis intressant. Du kan väl kontakta mig så kanske vi kan göra något tillsammans.Med vänlig hälsningHans C [email protected]

HCN

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2009-05-28, kl 11:55

BT34

BT34

Inlägg: 33

Nej, jag vet att det inte är olagligt. Men jag vet bara inte hur jag ska gå tillväga för att sälja idén. Ska jag sälja idén som en slags bok? Behöver jag starta ett företag? Går idén att sälja på blocket? Jag kan garantera vinst, bara man följer systemet till punkt och pricka.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2009-05-28, kl 19:33

username

Håkan
Andersson

Inlägg: 1

Om du kan garantera vinst så behöver du väl inte sälja idén. Det räcker väl med att du själv utnyttjar denna idé själv och på så sätt tjäna ihop din slant. Det låter lite som att det inte borde löna sig att utnyttja sig av din idé eftersom du hellre säljer den än tjänar pengar genom att använda den, så att säga. Om du nu kan garantera vinst så måste det ju betyda att någon blir av med dessa pengar, är det andra användare eller spelsajterna? Eftersom någon förlorar på det så känns det inte fair play enligt mig, även om det inte är olagligt. Tycker därför att det är en usel affärsidé. Men det är bara min åsikt. Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2009-05-28, kl 20:30

BT34

BT34

Inlägg: 33

Jag har slängt ut massor av pengar på betting sidor. Jag är så trött på det, känner faktiskt lite hat mot alla dessa sidor för de tjänar så snuskigt mycket pengar på oss vanliga arbetande. Därför har jag funderat dag in och dag ut, räknat statistik och helt enkelt försökt hitta kryp hål och sätt att komma runt systemet. Nu har jag ÄNTLIGEN kommit på en idé som ger vinst. Det bästa med den är att det gör inte mig någonting att säga den till alla andra och låta de tjäna pengar på samma sätt. Alltså, jag vill lämna ut denna idén för jag tycker det är dags att vi tar tillbaka pengar från spelsidorna och samtidigt vill jag själv tjäna en slant för all tid jag har lagt ner på detta. Tycker det är komiskt att du säger att det är en usel affärsidé när du inte har en aning om hur den går till. Jag tänkte ta en simpel summa som 200 kr. Tycker du det är för mycket begärt? Hade du vågat chansa att lägga 200 kr för en idé som jag lovar till 100% ger dig vinst om du spelar enligt min mall? Alltså, vi vanliga människor är vinnarna och spelsidorna är förlorarna och då skiter jag i om det inte är fair play.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2009-05-30, kl 18:07

JohnnyJai

JohnnyJai

Inlägg: 6

Den idén du prata om kan inte vara "Arbitragen betting" eller? Om det är det så finns det redan massa webbplatser som erbjuder sådana tjänster. Har haft hört talas och använt av system mer än 2 år nu. Inget nytt...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2009-05-30, kl 23:30

username

Mikael
Olsson

Inlägg: 21

Hej är det så bra som du säjer så verkar ju det intressant du kan väl höra av dig och berätta [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2009-06-09, kl 12:31

username

Carl-Johan
Backe

Inlägg: 28

skicka gärna mer info på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2009-07-29, kl 15:01

id10t

id10t

Inlägg: 3

Låter helt klart intressant. Kan du skicka lite mer info till [email protected] om hur det fungerar (utan att avslöja själva metoden såklart), hur mycket man måste satsa i början m.m. så vore det kanon :) Kan absolut tänka mig att betala en slant för en sådan metod ^^Mvh Johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2