Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta butik med begagnade barnkläder, vagnar, gravidkläder och leksaker. Synpunkter och råd!

Inlägg 1 av 3

2006-09-06, kl 13:20

username

Ulrika
Wahlström

Inlägg: 3

Starta butik med begagnade barnkläder, vagnar, gravidkläder och leksaker. Synpunkter och råd!

Hej!! Jag är sugen på att starta en butik med begagnade barnkläder, gravidkläder, vagnar och leksaker. Det finns en sån butik i området där jag bor, men jag tänkte starta den på en annan ort i så fall. På butiken i mitt område lämnar man in kläder. Ägaren väljer ut vad hon vill sälja och sätter själv priser. Man får tillbaka hälften av priset hon säljer till. Man kan få tillbaka överblivna kläder eller så skänker hon dem till RK (kunden väljer). Man får ett kundnummer när man lämnar in kläder/leksaker. Tycker ni det låter som en bra affärsidé? Tips och råd är välkomna hur man kan komma i gång. Nån med erfarenheter av detta?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-09-07, kl 10:07

username

Lisa
Arlbrandt

Inlägg: 20

Hej!
Var har du tänkt starta butiken? Det låter väldigt bra tycker jag, men det är nog viktigt att ha en lokal med bra läge! Hag känner till en som fick stänga, för butiken låg i utkanten av stan...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-09-08, kl 13:04

username

Ulrika
Wahlström

Inlägg: 3

På Värmdö, i ett centrum. Undrar just om det går att "gå run" på en sån butik rent ekonomiskt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat