Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Märkeskläder för fullvuxna

Inlägg 1 av 8

2007-12-25, kl 18:17

Alwar

Alwar

Inlägg: 4

Märkeskläder för fullvuxna

Hej.

Jag har länge funderat på en speciell affärside, eftersom jag noterat att det inte finns. Det finns ett hål på marknaden.
Jag anser själv att jag har väldigt god smak och koll på kläder, och jag har lätt för att hitta kläder med mina 175/72-mått.
Men jag vet att det finns mängder av människor med ett genuint klädintresse som har har svårt att hitta snygga kläder eftersom de är överviktiga eller bara väldigt storvuxna.

Jag har tänkt på följande;
Att i någon av Sveriges största städer starta en klädbutik som bara säljer stora kläder; XL och uppåt.
Jag har snokat i detta, och det finns en del schysta märken, till exempel Barutti, Armani, Stone Island, och dylikt, som faktiskt tillverkar kläder för stora människor.
Affären ifråga ska ha storvuxen butikspersonal, och om det är möjligt ha egna stora modeller i eventuell reklam.
Butiken får absolut inte exploaterna på något sätt; detta är en seriös affärside och jag är beredd att satsa på detta om jag hittar någon att arbeta ihop med.

Svara gärna på detta!

mvh Thenander

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2008-01-09, kl 18:42

username

Andreas
Åkesson

Inlägg: 1

Hej Alwar!

Jag har haft exakt samma tanke som dig. Tycker oxå det är en kanonidé. Du kan väl maila mig om du vill och berätta mera.  [email protected]

/ Andreas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2008-01-09, kl 20:52

Linus2

Linus2

Inlägg: 92

Annars kan ni kolla på Nisses kläder i Mamlö och ev finns de kvar i Hässleholm. Precis deras koncept.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2008-01-09, kl 23:30

username

Camilla
Persson

Inlägg: 2

Hej Alwar
jag har mode kläder i storlekar
som passar alla!
xs-xxl,även 42-60

T-Z MODEBUTIK
[email protected]

mvh Camilla

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2008-01-09, kl 23:50

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

I Stockholm har dessa butiker funnits i årtionden men på mindre orter kan det alldeles säkert finnas ett stort behov av dessa. Kläder går bra att sälja och själv har jag haft nytta av det genom att jag sålt inredningar från de minsta till H&M i årtionden allt eftersom de växt.

[email protected]   Start av företag i Sverige och Lettland samt ekonomistyrning.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2008-01-20, kl 17:12

Ardila

Ardila

Inlägg: 6

Hej Thenander
Vi har stora storlekar i märkeskläder.  Vill du satsa på att starta din egen outlet? här finns info som blir interessant till er.
Gabiz Fashion OUTLET
 Egen Importör från Italia av märkeskläder som D&G, Armani, Calvin Klein, Hugo Boss, DKNY, GUESS, Replay, Diesel, G-star, Pepe Jeans, Energie, Ferre, Just Cavalli. har bra pris och möjligheter att leverera till återfösäljare till outlet koncept med äkta märkeskläder i små och stora storlekar. Välkommen till min OUTLET i Stockholm. Vad vänligt kontakta oss: [email protected]
mvh
Angela Ardila

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2008-01-21, kl 11:09

username

Medlem
#53140

Inlägg: 1

Hejsan Mitt namn är Mariette och jag vill också starta en sådan affär någonstans i Skåne men jag har lite svårt att hitta fina kläder, dom får ju inte vara för dyra heller. Vill gärna få information om någon vet var man kan få tag i kläder med större storlekar. 
mvh Mariette Aspegren 

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2008-01-24, kl 12:16

Ardila

Ardila

Inlägg: 6

Hej Mariette! jag har jobbat 8 år som importör av dan/herrskläders till Scandinavian.  Den som jag startade i föra året är min OUTLETS BUTIK i Stockholm med Italienska märkes klädern med vanliga störlekar.
Vi kan leverera den här typ av märkerna likson i stora storlekar till dig!  Ring mig till 08-375573 eller 0736-26 09 59, vi bjuder på rådgivnings till starta OUTLET med D&G, Armani, C. klein, Tommy Hilfiger, Polo Ralph Lauren, Hugo Boss, ring mig efter frågor.
Eller skicka mig dil tel nummer. så kontaktar vi dig.
Vi importera direkt från Italia.  Priser är berående på kvantitetet.
När ska starta? jag åker till Milano om 3 vecker efter våren oxh sommar kläder.

MVH
Gabiz Fashion Scandinavian Import/Export
Sweden
Angela Ardila
Inköp Av. 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat