Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Vad använder du för programvara?

Inlägg 1 av 5

2007-02-24, kl 16:19

stylingcenter

stylingcenter

Inlägg: 1

Vad använder du för programvara?

Jag behöver ett bokföringsprogram med faktureringsfunktion och artikelregister. Jag har kikat lite på programvara som XOR Compact och BL Administration och SPCS.
Är det någon i detta forum som använder dessa program och vad anser ni om dessa?
Jag antar att kvaliten är hög på de flesta kända program, men det skiljer kanske när det gäller användarvänligheten. 
Man vill ju gärna att själva "arbetsmiljön" är logiskt uppbyggd och att supporten vet vad service innebär.
//andreas persson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-02-24, kl 21:36

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

SPCS är bra, men fortnox är bättre!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-02-28, kl 10:20

username

Jonathan

Inlägg: 3

Behöver du verkligen bokföringen, eller är det själva faktureringsfunktionerna och artikelregistret du vill åt?

Om du inte behöver bokföring, tror jag att www.fakturan.nu har vad du behöver. Det är ett webbaserat faktureringsprogram som dessutom är gratis på första nivån. Där finns fakturahantering, kundregister och artikelregister. Det är utformat för att vara så enkelt och användarvänligt det bara går, men samtidigt med många bra funktioner...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2007-02-28, kl 12:06

username

Medlem
#47847

Inlägg: 18

Jag använder SPCS och är mycket nöjd med dess användarvänlighet. På deras hemsida kan man ladda ner en demoversion (full vers. med tidsgräns) och testa. Det gjorde jag. Det blev kärlek vid första ögonkastet!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2007-02-28, kl 19:48

username

Lars
Kuusiniemi

Inlägg: 43

Hej!
Själv har jag använt SPCS Administration 500 som inkuderar faktureringsmodulen. Har använt dessa till bokföring och kundfakturering/kundreskontra. Jag är numera också - efter att jag tyckte att programmen var bra - återförsäljare för VISMA SPCS så om någon vill får ni gärna kontakta mig om ni köper VISMA SPCS-program av något slag.

mvh
Lars Kuusiniemi
FIRMA EKONOMIKONSULT LARS KUUSINIEMI
[email protected]

LK

Inläggets betyg
Svara Svara med citat