Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Fråga om översättningstjänster

Inlägg 1 av 2

2007-02-22, kl 13:12

nobodyals

nobodyals

Inlägg: 20

Fråga om översättningstjänster

Jag och ett antal kompisar är mycket handarbetsintresserade och hittar ofta mönster på utländska sidor som är mycket fina och man blir genast intresserad av att göra det men då stöter man på problem; vi förstår inte eller vi förstår bara lite av vad som står i mönstret (detta gäller stick och virkmönster).
Vi undrar om det är någon som vet om det finns någon sida eller nått där man kan översätta då framförallt handarbets termer och översätta hela sidor, websidor etc ?om inte är det någon som vet hur man kan arbeta fram en sådan?
Iså fall är vi på gång att starta upp en sådan tjänst men vi behöver hjälp.

Vi har en del material och vet att det skulle vara många som skulle bli glada över en sådan tjänst så vi vill gärna göra detta

Jag och mina vänner hoppas på svar!

Anna-Lena Sundqvist
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-02-22, kl 16:05

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Hej Annalena!

Med största trolighet (Nu har jag själv inte letat) om ni som arbetar med det inte hittar en likvärdig sida så finns den troligen inte. Eller så är den så begränsad att ingen marknadsföring för den har gjorts.
 
Det är svårt att översätta hela webbsidor från andra speciellt facktermer. Fanns tidigare ett sk program som hette smurfalizer och omvandlade webbsidan till smurfspråk. Men det är inte riktigt vad ni söker ;-)

Om ni tänkt skapa en webbsida är det första som ni ska bestämma i vilken omfattning sidan ska skapas. Som en verksamhet eller som ett rent idéellt projekt. Som verksamhet krävs en del större kostnader för marknadsföring och liknande samt ev avancerade funktioner till websidan.

Ni bör i ett förstadie även planera vad sidan ska innehålla och ungefär hur den ska fungera för att senare bolla med ev programmerare och webbdesigner om de över huvud taget klarar av att leverera vad som önskas. Ni bör även kolla upp så att erat webbhotell har stöd för det programspråk som ni väljer att bygga sidan med.

Kolla upp vad alla era kostnader är i detta projekt och se vilken budget ni har för det.

Mvh

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat