Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

INTERNET SHOP.

Inlägg 1 av 5

2004-08-09, kl 19:47

username

Elis
Borg

Inlägg: 8

INTERNET SHOP.

Jag funderar starkt på att ta över en spel/DVD butik på nätet som är av det mindre slaget. Budet ligger runt 20,000.
Vad ger ni för tips?. Jag tänkte jobba innan den förhoppningsvis blir etablerad.
Hur ska jag lösa det med företags regestreing osv? Privat näringsidkare räcker det ? Om jag till början e ensam?.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-08-09, kl 22:54

username

Sammi
Ekdahl

Inlägg: 27

Hur kända är dom? hur mycket besökare har dom? hur stort kundregister har dom? hur stort lagervärde tar du över? hur enkelt kan du sätta in dig i deras administrativa system? hur är deras webshop uppbygd? massa frågor du bör ta reda på innan du bestämmer dig.
har de inge vidare till kundregister, är inte kända, erbjuder dig inga filmer när du köper rörelsen osv så kan du lika gärna köpa en färdig shop och kontakta leverantörerna själv och spara flera tusen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-08-12, kl 11:23

username

Elis
Borg

Inlägg: 8

Det är så här. Dom har 90 registrerade kunder. Dom har haft 74817 Besökare sedan söndag 01 februari, 2004. Jag tar inte över något lagervärde då man låter leverantören skicka direkt till kund. Administrativa system har jag provat och det verkar hyfsat enkelt. Webshopen är bra uppbygd enligt mig.
Är mest orolig då jag har 0 företags erfarenhet. Tänkte själv att det är en kategori av produkter som jag är intresserad av och en bra grej att få erfarenhet av då den bara finns på internet dvs lägre konstnader. Är bara rädd att jag ska missa grejjer att göra med skatter osv. Man vill ju inte gräva ner sig från början. Några mer tips? Tar emot allt.

Tackar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2004-08-12, kl 20:14

username

Sammi
Ekdahl

Inlägg: 27

Du kan skicka iväg ett mail till mig så kan jag ge dig lite synpunkter, idéer och hjälp på vägen.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2004-09-02, kl 10:49

cougarit

cougarit

Inlägg: 46

Kolla med Arbetsförmedlingen på din ort också, de har starta eget kurser, sen är det ju alldrig helt fel att ha tillgång till någon bokföringskunnig person.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat