Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 3

1 2 3
Forum Marknadsföring & Reklam

HJÄLP! Ang reklam

Inlägg 1 av 27

2006-10-16, kl 15:18

Mika

Mika

Inlägg: 10

HJÄLP! Ang reklam

Vi behöver hitta ställen på internet där man kan göra reklam på olika sätt för företaget så billigt och bra som möjligt.

Tar tacksamt emot tips & ideér om var och hur vi kan få ut vårt företag till blivande kunder.

Vi tillverkar våra egna reklamblad osv eftersom vi jobbar med det, så den biten är det inga problem med, men vi behöver få ut vår webshop till folk på internet.
Var skulle man synas mest för inget pris alls typ?

Vore tacksam om ni mailar.

[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 27

2006-10-16, kl 16:36

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Jag förstår inte varför man måste ha allt gratis.
Internet svämmar över av skitsajter som erbjuder gratis annonsering. Värdet av att synas på sådana sidor är i princip 0: -
Det finns sidor där du mot 400: - per år kan annonsera och få
närmare 2000 besökare till er butik - är detta dyrt?
Det finns sidor där du kan annonsera som kostar 5000: - per år.
I gengäld så ger en sådan annons kanske 30 000 årliga besökare till webbshopen - detta är jättebilligt!
Till slut så finns det sidor där en annons kostar kanske 50 000: -
Resultatet bli att du få bygga om webbshopen för att klara av alla kunder, anställa folk som ska jobba med paketering osv.
En sådan annons är värd alla pengar.
Hälsningar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 27

2006-10-16, kl 17:20

Mika

Mika

Inlägg: 10

Jag förstår inte varför folk klagar så jäkla mycket.

Läs gärna min förfrågan ovan igen!


Har inte sagt att det ska vara gratis men självklart så billigt som möjligt och så bra som möjligt.
Tror faktiskt att det är genomgående krav/önskemål de flesta har.
Jag frågade om tips & ideér på sådana ställen så om du nu vet om ställen som man kan annonsera på för de priser och förutsättningar du beskrev så får du ju gärna dela med dig av dessa ställen, eftersom det var just DET jag skrev här för.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 27

2006-10-17, kl 04:12

username

Medlem
#47230

Inlägg: 5

Jag tror att car24.se kan erbjuda dig rätt marknadsförings kanal iom att ni, som jag förstod det, säljer dekaler mm... På car24 har jag fått under en veckas tid, då vi börja erbjuda dekaler ett par hundra önskemål. Maila mig så kanske vi kan hitta en bra lösning!

[email protected]
www.car24.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 27

2006-10-17, kl 12:15

Mika

Mika

Inlägg: 10

Oki tack.
Ska kolla upp det!
Va skoj håller du oxå på med dekaler. Vad för dekaler är det?
Vad menar du med ett par hundra önskemål?
Använder ni er bara av ett par hundra olika dekaler eller tillverkar ni dem inte själva?
Du kanske är intresserad av något samarbete?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 27

2006-10-17, kl 15:00

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Google Adwords är ett bra sätt att göra reklam på Internet. Du kan själv bestämma budget per dag, maxkostnad per klick etc. Annonserna består av text, så du behöver inte anlita någon för att göra banners.

Jag vet inte vad ni säljer för något. Men försök optimera er sajt så att folk kommer till den när de söker efter olika saker i sökmotorerna.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 27

2006-10-17, kl 15:36

Mika

Mika

Inlägg: 10

Har själv google ads på min andra hemsida och har funderat fram och tillbaka på det.
Vi har funderat så att vi själva reagerar inte något nämnvärt på dessa reklamplatserna som google ads har.
Jag gör tvärt om, jag förminskar alltid fönstret så att jag ska slippa se dem när jag besöker någon site med sådana på.
Vi själva reagerar bättre på banners på företagssidor och inte textreklam.

Vi tillverkar och säljer dekaler till bilar, lastbilar, fönster, mc, moppe, brevlådor, skyltar mm...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 27

2006-10-17, kl 15:40

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Den vanliga åsikten är att banners stör mycket mer än Google Adsense. Och att Google Adsense ger mycket bättre resultat än banners.

Men du kan ju välja att inte visa annonser på via Adsense. Och endast välja att annonserna ska visas på Google när någon söker på ord som ni valt att köpa.

Om det är banners ni vill ha så kan ju Affiliator.com vara något för er.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 27

2006-10-17, kl 15:45

Mika

Mika

Inlägg: 10

De jag talat med tycker tvärt om. Däremot om bannern är animerad förstår jag om de tycker så.

Dels är google ads ful, det finns inget snyggt alternativ, dels är det rörigt att jobba med.
Som sagt så har jag det på min andra sida och har jobbat med det både som siteägare som har dessa ads på sidan och som företag som har haft reklam via det.

Men visst, det var länge sen jag använde det som företag så de kanske har gjort om lite.
Får kolla upp det.


Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 27

2006-10-17, kl 19:05

woodhouse

woodhouse

Inlägg: 31

Hej,

För ca. 1 år sedan använde jag mig av Google AdSense för att tjäna lite extra pengar (jag hade alltså deras reklam på min sajt). När jag precis hade kommit upp till gränsen för när man får ta ut pengarna ($100) slängdes vi ut ur annonsnätet.
De sa att vi själva hade klickat på våra annonser för att tjäna pengar, vilket vi inte hade!
Vi försökte överklaga beslutet...men Google behandlade oss som skit.
Vi surfade sedan runt lite och hittade att många andra varit med om exakt samma sak. Att de också hade blivit utslängda precis innan de kom till gränsen för att ta ut sina pengar.

Nu bestämde jag mig för att använda Googles annonsnät för att marknadsföra min nya site (www.digitala.nu) trots hur dom hade behandlat oss förut.
Resultatet har varit bra.
Vill påpeka att man inte bara kommer med i reklam på hemsidor, som ni verkar tro. Man kommer dessutom med i sökmotorns "sponsrade länkar".

Vi har just nu använt AdSense för att annonsera i en vecka, och har redan fått en kund.
Våra annonser har en klickfrekvens på 1,14%, vilket betyder att folk faktiskt klickar på dom.
Har hittills inte hittat nåt sätt att göra reklam som har varit så kostnadseffektivt.

Vi betalar ungefär 10 kronor för 30 besökare.

Deras kontrollpanel och statistik är dessutom oövervinnerlig..aldrig sett nåt bättre.

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 3

1 2 3