Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Marknadsföring & Reklam

HJÄLP! Ang reklam

Inlägg 11 av 27

2006-10-18, kl 01:34

grahn

grahn

Inlägg: 8

Tips:

Annonsera under Fordon på Blocket.se.

Mvh
Viktor Grahn
www.3on.se
0733 729898

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 27

2006-10-31, kl 11:48

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 38

Vissa sajter kan garantera besökare genom att placera de butiker som annonserar lite olika på sin sida. Dessa besökare kan vara lite dyrare än google som kostar mellan 50 öre och 1 krona. Dock tror jag ttt de kan vara bättre.

Christoffer Nilsson
UndanPlockat.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 27

2006-11-01, kl 03:54

username

Andreas
Gustavsson

Inlägg: 6

Hej sammarbete det vore något för dig kancke titta in på vår sida jag håller också på med dekaler M.M www.powerstyle.se/shop
titta under sortiment där har du vad vi sysslar med maila mig om det låter intressant

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 27

2006-11-07, kl 08:42

username

Emil
Berndtsson

Inlägg: 23

Innstämer på Stefan Svensson!
Lägg pengarna på en bra sajt med många besökare, har du företag har du förhoppningsvis kapital nog att spendera en eller annan krona på marknadsföring?!.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 27

2006-11-20, kl 20:17

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 16

Hej jag har precis startat upp en sajt www.it-butiker.se
som enbart inriktar sig åt företag med butik...

//Jocke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 27

2006-11-20, kl 20:27

woodhouse

woodhouse

Inlägg: 31

Jag rekommenderar länkutbyten. Det höjer page ranken, vilket i sin tur leder till fler besökare.

Är någon intresserad av länkutbyten?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 27

2006-11-25, kl 14:43

swedshop

swedshop

Inlägg: 5

Jag skulle gärna vilja veta av Stefan Svensson eller någon annan här vilka sidor som är seriösa och bra att marknadsföra sig på förutom goggle och blocket.
Som nyföretagare vill man inte bränna en massa pengar på ett ställe och sen upptäcka att det inte ger några kunder tillbaka.
/Johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 27

2006-11-25, kl 16:26

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Det är bara att lokalisera vilka sidor som ens målgrupp använder. Börja med att fundera över vilka sidor du besöker och varför samt hur. Titta sedan på vilka sidor som kan vara intressanta för din målgrupp. Hur reagerar de när de ser sidan och hur kan man lättast nå till ett klick vidare till sin egen. Är de sidornas annonsplacering tillräckligt tydlig för att nå din målgrupp?

Mvh

Magnus"Mojo"Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 27

2006-11-25, kl 19:43

swedshop

swedshop

Inlägg: 5

Och hur får du reda på vilka sidor som din målgrupp besöker? Det jag vet t.ex är att många ungdomar använder lunarstorm, spray mm. Om en nyföretagare skulle annonsera där direkt så skulle han vara ruinerad efter 1 dag.
Det jag skulle vilja är att någon säger, jag rekomenderar att annonserar på .... för .... kr för när jag började med det så fick jag .... fler besökare.
Stefan Svensson nämner något om annons för 5000kr per år och då får man 30000 besökare. Det skulle jag vara villig och betala bara jag visste vilken sida det var. /Johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 27

2006-11-25, kl 21:53

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Jag tror du söker på fel sätt Johan.

Klart att vissa annonser kan vara dyra. Därför finns det också annonsbyråer som har koll på bästa och mest prisvärda ställena att synas på, samt för vilka målgrupper. De arbetar med detta professionellt, att leta upp hur folk agerar. Den tid de har lagt ner i sina marknadsundersökningar vill de självklart ha betalt för.

I fallet att du vill nå 30.000 besökare som landar på din sida under ett år för endast 5.000 är extremt lågt räknat. I alla fall om man ser till priset. Det motsvarar ca 17 öre per besökare. (Eg mindre om man bortser från bortfall av besökare, den målgrupp som valde att inte klicka just då.) Detta är mycket mindre än vad postens oadresserade direktreklam kostar. För hur mycket plats och utrymme får du där för 5.000?
Hur når man då billigaste pris? Ja billigaste är inte alltid billigaste eftersom man offrar så mycket tid och engagemang på att leta reda på vissa fakta. Sedan tillkommer förhandlingar med leverantör av annonsutrymme mm. Detta för att uppnå deta ultimata priset.

Om du vill ha annonsplats i ett år för 5.000 kr med garanterade besökare så är det bara att sätta igång och leta. För det är omöjligt för oss utifrån vad du skrivit att veta vilken målgrupp du söker och om just den annonsplatsen är rätt för dig. Annars skulle jag nog rekommendera dig att söka utbytesannonser.

Nu har jag offrat tillräckligt mycket av min tid för detta, kanske till synes onödiga svar...

Lycka till!

Mvh

Magnus"Mojo"Olsson
Uddatorp AB 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3