Jag skulle säga att priset är vädligt bra. Självklart beror det helt på vad du får för pengarna. Om det är en duktig kille som leverar något funktionabelt och snyggt så är priset bra, men samtidigt som 500 kr skulle vara dyrt för något dåligt gjort.
En hemsida ska först och främst vara bra kodad i grunden, enligt webstandarder. Det är en första hörnsten för exempelvis vidreutveckling och sökmotorspositionering, men också avgör stor del i hur snabbt en hemsida laddas, har väl den fungerar på olika plattformar, olika upplösningar osv.
Att en hemsida kommer bra till på en Google sökning är självklart oerhört viktigt, och det kräver som sagt att hemsidan är rätt gjord. Men även innehållet och dess flöde spelar en stor del, likaså länkar från andra sidor till exempel. Man ska dock inte tror att man kommer högt på bara ett par dagar, utan det tar längre tid med kontinuerligt färskt välplanerat innehåll. Hur hemsidan är gjord är alltså bara en början.
Att en hemsidas design inte är viktig är ren lögn då det spelar större roll än va många inser. Visst det gör nödvändigtvis inte att hemsidan hamnar högt på Google, men det gör med säkerhet så att besökarna trivs och med stor chans kommer tillbaka. Det handlar om kvalitetet och tilliten som kommer med den.
Till exempel så söker inte jag på google varje gång jag vill till min favorit fågelsida utan den är min favorit tackvare jag trivs där (alltså innehåll och utseende). Samma gäller min favorit elektronikshop, jag trivs där (den ger mig tillit tackvare sitt innehåll och utseende). Jag har säkerligen någon gång tidigare hittat sidan på google, men det var den första gången .. men vad får mig att gå ditt 100 gånger igen?!
En annan aspekt för dig är väll säkerheten då du ska driva en webbutik, likaså betallösningar osv.
Alltså så avgör inte placeringen på exempelvis google priset, SEO är bara en del av det du ska förvänta dig, precis som funktionalitet och utseende. Ett riktpris för en seriös är väll 400kr/timme och uppåt. Vilket alltså gör 5000 till ett väldigt bra pris (om man utgår från att killen som gör den vet ett och annat).