Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Idé till salu!

Inlägg 1 av 2

2007-02-01, kl 21:39

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Idé till salu!

Japp! Jag har kläckt en jättebra idé till en tjänst på Internet.

Problemet är att jag inte har några pengar för att komma igång med ett eget företag, och idén innefattar juridiska kunskaper vilka jag inte har några.

Idén är helt enkelt att lösa ett problem som funnits framför näsan på oss sedan marknadsföring av olika saker kom till TV.

Hursomhelst är jag lite rädd om idén då den är relativt enkel att förverkliga, och dessutom enkel att finansiera, det kommer liksom av sig själv =)

Jag vet att det går att starta UF-företag och om jag registrerar ett innan 15 maj har jag möjlighet att söka till ett projekt där man sommarjobbar i sitt eget företag.

Jag vet att du inte är investerare/riskkapitalist, men du verkar ha koll på webben (som jag förövrigt är väldigt intresserad av och pluggar lite).

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-03-17, kl 11:40

sphinxly

sphinxly

Inlägg: 39

Hej Kalle!

Som med i princip alla affärsidéer så är det inte pengar som krävs, eller kunskap. Det som krävs är ett jävla annamma, så kommer det mesta av sig själv - även om det kanske tar lite längre tid än om man hade haft pengarna från början! :) Å andra sidan skulle jag aldrig starta ett första företag med lånade pengar. Starta smått, lär dig hur världen fungerar - så att du kan gå runt på dina egna meriter. Då ger du också potentiella investerare en bild av att du kan hantera pengar.

Du har säkert redan startat ditt företag, eftersom jag svarar så sent - så jag önskar dig lycka till!

Mvh, Robert

Inläggets betyg
Svara Svara med citat