Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Löneprogram?

Inlägg 1 av 5

2007-09-23, kl 21:29

username

Magnus

Inlägg: 27

Löneprogram?

Jag undrar om det finns något bra program för lönehantering? Det jag vill kunna göra är att fylla i det OB som gäller för vår verksamhet och sedan lägga in ett antal individer, deras timlön, hur de jobbat, aktuella skattesatser mm och sedan ramlar det ut hur mycket de skall ha i lön och hur mycket arbetsgivaravgift jag skall betala in osv.

SPCS, Hogia m.fl klarar säkert detta, men finns det inget billigare/enklare utan femtioelvatusen knappar, funktioner och menyer?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-09-24, kl 08:31

Sten_UNICELL

Sten_UNICELL

Inlägg: 54



Magnus:


Jag undrar om det finns något bra program för lönehantering? Det jag vill kunna göra är att fylla i det OB som gäller för vår verksamhet och sedan lägga in ett antal individer, deras timlön, hur de jobbat, aktuella skattesatser mm och sedan ramlar det ut hur mycket de skall ha i lön och hur mycket arbetsgivaravgift jag skall betala in osv.

SPCS, Hogia m.fl klarar säkert detta, men finns det inget billigare/enklare utan femtioelvatusen knappar, funktioner och menyer?





På marknaden för småföretag finns det ett klart ledande löneprogram: Crona lön.
Det intressanta är att oavsett vad löneprogrammet heter så är det väldigt ofta trots allt just Crona lön i botten. SPCS lön, Xor lön, Edison Lön, Mamut lön, UNI_LÖN eller vad programmet nu än heter så är alla dessa i princip samma program.
Istället för att gå en omväg via tredje part kan man köpa Crona lön direkt från http://www.datavara.se/
Där finns också en variant där man betalar storleksordningen 35 kr per lönetransaktion - inget mer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-09-30, kl 21:37

username

Magnus

Inlägg: 27

Ok...har kollat lite på det, men jag lyckas inte utläsa om man kan göra det jag efterfrågar. Jag vill alltså ha ett program där jag grafiskt kan lägga in, kanske genom att dra med musen, hur folk jobbat. Alltså, jag vill inte sitta och knappa för hand typ 1:a jan 0700-1600, 2:a jan 1500-2300, 3:e osv.. Jag vill ha en kalenderöversikt på varje vecka, eller kanske hela månaden där jag sen markerar arbetstiden. Kalendern/datorn innehåller även reda på vilka datum som är storhelg, dag före röd dag mm så att OB:t (som jag såklart fått knappa in i förväg) läggs på lönen med automatik.

Egentligen skulle man ju ta det ett steg längre och i förväg lägga in schema på det sätt jag beskriver i programmet. Sen gör man bara ev. ändringar, trycker på print och så är lönearbetet så gott som klart.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2007-10-01, kl 14:04

LottaJ

LottaJ

Inlägg: 20

Hej
Jag har ett företag som bl a räknar lön åt andra företag i hela sverige. Jag använder Agda och precis som du säger så tjänar man på att lägga in ev scheman före. Om man lagt in alla uppgifter före så har jag i princip bara "att trycka på en knapp" när jag kommer ut till företagen såvida det inte är några väldigt komplicerade anställningar. Detta blir väldigt enkelt för företagen för de betalar bara mig en timkostnad som det tar och behöver ej betala licensavgift mm för något löneprogram eftersom ´det är jag som har och äger det.
Skulle detta vara av intresse för dig så hör av dig!
[email protected]
MVH Lotta

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2007-10-03, kl 09:12

username

Cecilia
Larsson

Inlägg: 1

Hej!

Crona Lön PPP ett mycket kompetent program där du får tillgång till kraftfulla funktioner och supporthjälp, endast till den totala kosntaden av 35 kr per lönebesked.
Du kan bl.a. registera lön grafiskt som du efterfrågar ovan.

Jag visar dig gärna hur vårt program Crona Lön fungerar.
Visningen sker via internet och telefon och tar ca 30 min.

Ring mig gärna på tel. 0322-67 07 00, eller maila [email protected].

Mvh,
Cecilia Larsson
DataVara AB

DataVara AB,
Cecilia Larsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat