Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Dator pajat bokföringen

Inlägg 1 av 5

2008-04-22, kl 17:34

username

Medlem
#43161

Inlägg: 9

Dator pajat bokföringen

Min dator har pajat mitt bokföringsprogram och inte ens backuperna går att köra-nu sitter jag här med 2007 års redovisning endast i pärm med verifikationer, vad tros hinner jag deklarera?.

Har inte så mycket att ta upp inga konstiga saker, men jag hade ju gärna velat koncentrera mig på att hitta nya kunder istället. Jag ska skaffa mig en revisor för detta år. -Tips på bra firmor för en Enskild företagare?

Camilla

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2008-04-22, kl 17:38

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

För det första. Lämna in uppskovsansökan så du har till sista maj på dig att deklarera.

Sedan vad du skall skaffa är väl en bokföringsbyrå som snabbt kan knappa in bokföringen igen. En revisor är i detta fallet em total overkill. 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2008-04-22, kl 17:46

username

Medlem
#43161

Inlägg: 9

Kan man få uppskov när man har förlängt räkenskapsår,första året jag bedriver egen verksamhet? jag får kontakta skattemyndigheten och kolla.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2008-04-27, kl 09:59

username

Amir
Adan

Inlägg: 39

 Hej!

Jag bor dock i Sthlm men kan tänka mig att hjälpa er. Har ett relativt nystartat företag men har bra erfarenheter inom detta område.

Vad för typ av hjälp är det du söker? löpandebokföring? bokslut? deklarationshjälp?

Skall detta vara klart innan 5.e maj? Hur många verifikationer rör det sig om? vad ligger omsättningen på? några anställda?

Om ni skulle vara intresserad så är det inte svårare än att ni får skicka materialet till mig.

Hör av er!

Mvh

Amir
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2008-04-28, kl 09:46

username

Medlem
#43161

Inlägg: 9

Tack för erbjudandet Amir, men jag har fått hjälp med min bokföring nu så det har löst sig. Kommer hädanefter lämna ifrån mig den till en bokföringsbyrå jag hittat.
Mvh/Camilla

Inläggets betyg
Svara Svara med citat