Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Community + Tips

Inlägg 1 av 9

2007-02-25, kl 11:22

username

Daniel
Larsson

Inlägg: 8

Community + Tips

Hej!

I vår kommer jag att ha kickoff för mitt community. Det är en samlingsplats på internet för alla över 18 år. Projektet har pågått i snart 1 år. (Väl planerat)

Om någon annan driver/drivit ett community, så tar jag gärna tips och råd, Tycker ni tex att man ska ordna F-Skatt? Då tänker jag främst på Annonsintäkterna.

Tacksam för svar! :)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2007-02-25, kl 18:15

username

Medlem
#47847

Inlägg: 18

Ursäkta, en som inte är så hemma i denna bransch. Vad är community?

Min bransch är livsmedel, då främst industrin och de små som är under utveckling. Jag erbjuder utbildning, projekt och kvalitetsarbete

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2007-02-25, kl 18:39

liljedahl

liljedahl

Inlägg: 28

Att ha f-skatt är en väldigt god idé.
Sen så är det marknadsföring som gäller. Idag finns det hur många communites som helst, så att vara nischad är en god idé. Att bara gör ett community som är för alla över 18 blir nog väldigt svårt då det är en otrolig konkurrens.

/Robert

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2007-02-28, kl 09:03

username

Medlem
#49640

Inlägg: 6

Behöver du någon att bolla idéer med så hör av dig. Jag driver sedan 3 år tillbaka en 18+ community.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2007-03-02, kl 11:01

username

peter
fürstenberg

Inlägg: 20

jag har ett oxå ett community för 18+ www.lamadjuret.se , jag har ingen F-Skatt, då jag inte har några annonser, utan jag försöker "pumpa" sidan med besökare först, om du vill testa annonser utan att vara företagare så kan du ju testa tradedoubler

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2007-03-02, kl 16:32

username

Daniel
Larsson

Inlägg: 8

Hej!

Tradedoubler? Vad är det för något?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2007-03-02, kl 16:34

username

Daniel
Larsson

Inlägg: 8

Peter Hylmö: Ursäkta, en som inte är så hemma i denna bransch. Vad är community?

Min bransch är livsmedel, då främst industrin och de små som är under utveckling. Jag erbjuder utbildning, projekt och kvalitetsarbete
Hej!

Ett community (Ett samhälle) En samlingsplats på internet för alla över 18 år. Där man träffas, chattar, tittar på bilder, delar intressen osv..

:) Hoppas du fick en klarare bild av vad jag sysslar med ;)

// Daniel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2007-03-02, kl 16:37

username

Daniel
Larsson

Inlägg: 8

Mattias Bomelin: Behöver du någon att bolla idéer med så hör av dig. Jag driver sedan 3 år tillbaka en 18+ community.
Tjenare!

Jaså vad trevligt! Hur har du lagt upp din strategi för annonsering osv?

Mitt community är ett party community som ligger perfekt i tiden.

Har du många medlemmar?

// Daniel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2007-03-02, kl 16:48

username

peter
fürstenberg

Inlägg: 20

det är ett av världens största "nätverk" med företag som betalar för annonser på din sida, dock inte för visningar, men för bla för klick och procent av försäljningen som dom får genom din sida! bara att bli medlem, kostar inget!!! om du är privatperson så betalar tradedoubler in alla skatter m.m så du är som en "anställd" ungefär, om du är företag sköter dom inte det

Inläggets betyg
Svara Svara med citat